Lexus UX 300h влиза в моделна година 2026 почти без промени

След освежаването си за 2023 г. и последвалата актуализация на задвижването за модел 2025 г., Lexus UX навлиза в моделната 2026 година с незначителни промени. Като се имат предвид скорошните подобрения, това не е изненада.

Какво е новото за 2026 г.

С начална цена от 38 250 долара, моделът вече разполага с автоматично регулируеми по височина фарове за всички нива на оборудване. Версиите Premium и F Sport получават опционално тематично амбиентно осветление. Последната актуализация е новият цвят на каросерията Ultra White, който се предлага за базовото и Premium нивата.

Освен новия цвят, базовите версии се предлагат и в Caviar, Nori Green Pearl, Copper Crest, Iridium и Cloudburst Gray. Изборът на F Sport ограничава палитрата до пет цвята, които могат да бъдат комбинирани с покрив в цвят Obsidian. В САЩ моделът се предлага само като хибрид и стандартно е оборудван с 18-инчови джанти с run-flat гуми.

Нива на оборудване и технологии

Стандартният дизайн на джантите е с пет спици, докато при F Sport те са с разделени пет спици. Освен стандартното тъмносиво покритие, се предлагат и опции в гланцово черно, матово черно и специално черно за пакета F Sport Appearance. За модел 2026 г. са налични осем нива на оборудване, като версиите F Sport са с най-атрактивен дизайн.

F Sport Design е най-достъпният от спортните варианти с цена от 42 085 долара. Версията F Sport Handling е с около 3000 долара по-скъпа и добавя активно променливо окачване (Active Variable Suspension). Тя включва също алуминиеви прагове и опори за краката, както и по-голям 12,3-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система, докато при по-ниските нива той е 8-инчов.

Пакетът Lexus Safety System+ 3.0 е стандартен за цялата гама. Той включва асистент за избягване на сблъсък, система за засичане на насрещно движещи се превозни средства при ляв завой и система за превенция на сблъсък с разпознаване на пешеходци. Динамичният радарен круиз контрол, асистентът за поддържане на лентата, разпознаването на пътни знаци и проактивният асистент за шофиране също са част от стандартното оборудване.

Задвижване и динамика

Най-достъпният UX 300h за 2026 г. със задвижване на всички колела е с препоръчителна цена от 39 820 долара. С него ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, в сравнение с 8,0 секунди за стандартния вариант с предно предаване. Системата за задвижване на всички колела се нарича E-Four, тъй като използва отделен електромотор за задната ос вместо конвенционална връзка.

Задният електромотор осигурява до 40 к.с. (30 kW) при нужда, докато основната работа се извършва от предния агрегат със 113 к.с. (83 kW). Общата системна мощност достига 196 к.с. Двигателят с вътрешно горене е 2,0-литров атмосферен четирицилиндров, съчетан с планетарна CVT трансмисия.

За модел 2025 г. производителят замени старата никел-металхидридна батерия с по-лека литиево-йонна. Батерията с 60 клетки е разположена под задната седалка.

Пазарно представяне

Въпреки че е най-достъпният хибриден автомобил на Lexus в САЩ, UX 300h не се радва на силни продажби. Според доклада за третото тримесечие на 2025 г., от януари до септември същата година са доставени едва 6899 автомобила. Това го поставя далеч зад хибридния NX и дори зад седана ES hybrid.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации