Седанът вече не се предлага в САЩ, но продължава живота си на други пазари
Mazda е сред марките, които се отличават в масовия автомобилен сегмент, тъй като компанията се стреми да предложи усещане, характерно за премиум спортните седани. Фактът, че е и един от малкото производители, които все още залагат на механичните скоростни кутии, допълнително затвърждава този имидж. Затова беше разочароващо, когато Mazda6 беше спрян от американския пазар след 2021 г. Какво обаче се случва с модела на други пазари? Новото поколение вече дебютира в Китай и скоро ще се появи в Европа.
Новата Mazda6e (позната като EZ-6 в Китай) беше представена за първи път на автомобилното изложение в Пекин през пролетта на 2024 г. и се произвежда съвместно с китайския автомобилен производител Changan Automobile. Нетипично за марката, моделът се предлага само като електромобил и като версия с удължен пробег. Вторият вариант представлява своеобразна хибридна система, при която автомобилът се задвижва основно от електричество, а бензинов двигател служи като спомагателен генератор. Единственият наличен тип каросерия е хечбек с пет врати – стил, който не е предлаган в САЩ от десетилетия, но Mazda продължи да развива за други пазари.
В момента в Китай се предлагат два изцяло електрически варианта. Първият е с батерия от 56,1 кВч и електромотор с мощност 255 к.с. Вторият разполага с батерия от 68,8 кВч и двигател с 241 к.с., като осигурява пробег от около 480 км. Версията с удължен пробег също има две разновидности, предлагащи съответно 130 или 200 км пробег само на ток. И двете използват 1,5-литров четирицилиндров двигател с мощност 94 к.с., като първата е оборудвана с батерия от 18,9 кВч, а втората – с 28,4 кВч. При тях електромоторът генерира 215 к.с.
Когато Mazda6e модел 2026 г. бъде представена в Европа, тя също ще се предлага в две версии. Първоначално ще бъде налична версията с батерия от 68,8 кВч, а по-късно ще се появи и вариант с 80 кВч, който ще осигурява по-дълъг пробег от около 555 км.
Дори Mazda6e да не се предлага в САЩ, фактът, че е само електромобил, може да не се хареса на някои ентусиасти. Все пак, задвижването е на задните колела, което със сигурност е плюс.
Последвайте ни в Google News