Lotus Emeya счупи рекорда за скорост на зареждане: от 0 до 80% за под 14 минути

Новото постижение е резултат от независимо проверен тест, проведен от Lotus Al Ghanim, официалният дилър на марката в Кувейт. За опита е използвано ултрабързо 450-киловатово DC зарядно устройство на компанията.

Emeya е „хипер-GT“ моделът на Lotus, който се предлага в два варианта. Базовата версия Emeya S разполага с два електромотора, които генерират 611 к.с. и 710 Нм въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди и максимална скорост от 250 км/ч.

Върховата версия Emeya R ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 2,8 секунди. Причината за това е задвижващата система с два мотора, която произвежда впечатляващите 918 к.с. и 985 Нм въртящ момент. Максималната скорост на R варианта достига 256 км/ч.

И двете версии са оборудвани с литиево-йонна батерия с капацитет 98,9 кВтч. При Emeya S тя осигурява пробег между 500 и 610 километра, докато по-мощният Emeya R може да измине между 435 и 484 километра с едно зареждане.

От Lotus не разкриват коя от версиите е била използвана за теста, който се е състоял при „екстремно горещи условия“ в Кувейт – климат, който обикновено натоварва батериите и системите за терморегулация. Прогнозата за времето в региона обаче показва максимални температури от 25 до 27 градуса по Целзий, което не може да се определи като жарка жега.

Въпреки това, рекордът подсилва стремежа на британския производител да гарантира, че докато глобалната инфраструктура за зареждане се развива, неговите автомобили ще останат сред най-бързите и ефективни за зареждане.

Какво стои зад числата

В основата на производителността на Emeya е структурата на батерията тип „клетка-към-пакет“ (cell-to-pack). Тя позволява на инженерите на Lotus да поберат с около 20% повече клетки в същото физическо пространство в сравнение с традиционните модулни дизайни.

Компанията комбинира тази технология с нова архитектура на охладителната система, проектирана да подобри топлинната ефективност. Системата осигурява на батерията предимство както по отношение на стабилността на производителността, така и при възможностите за зареждане с висока мощност.

Emeya също така използва 800-волтова електрическа система – технология, създадена за следващото поколение спортни електрически автомобили. По-високото напрежение намалява натрупването на топлина, подобрява ефективността и позволява значително по-бързо зареждане. Lotus вече използва тази система в своя SUV модел Eletre.

От компанията твърдят, че амбицията им е да направят пътуването на дълги разстояния с електрически автомобил по-лесно и предвидимо, давайки увереност на водачите, независимо къде ги отвежда пътят.

С енергиен разход по WLTC от едва 18,7 кВтч/100 км, Emeya може да възстанови до 310 километра пробег само за 10 минути, когато е свързан към достатъчно мощно зарядно устройство.

За модел 2026 г. актуализацията ще донесе WLTP пробег до 610 километра, което поставя Emeya сред най-способните електрически автомобили за дълги разстояния.

Компанията разчита и на развитието на софтуера и мрежата си. Lotus работи по изграждането на напълно интегрирано изживяване при зареждане чрез приложението Lotus Cars и инфоразвлекателната платформа HyperOS на марката, използвана както в Eletre, така и в Emeya.

Интелигентното планиране на маршрути помага на водачите да намират близки обществени зарядни станции, да изчисляват най-ефективния път и да получават персонализирани препоръки въз основа на консумацията на батерията в реално време.

Междувременно, внедряването на собствените 450-киловатови ултрабързи зарядни станции на Lotus започна в Европа, стартирайки от Германия. Компанията планира да разшири мрежата си и на други пазари скоро.

Lotus предлага Emeya и в САЩ, където стартовата цена е 74 900 долара. Върховата версия Emeya R може да достигне до 115 000 долара.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации