Lotus с четири врати вече се зарежда по-бързо от Porsche

Тази седмица Lotus Cars постави нов рекорд със своя изцяло електрически модел Emeya Hyper-GT. Постижението не само подобрява собствения рекорд на британския производител от миналата година, но и изпреварва със значителна разлика конкуренти като Porsche Taycan и Audi e-tron GT.

Рекордът на Lotus Emeya е поставен в Кувейт

По време на независим тест, проведен от официалното представителство на марката в Кувейт, Al Ghanim, Lotus постави нов стандарт за бързо зареждане на електрически автомобили. Инженерите на компанията успяха да заредят батерията на Emeya от 10% до 80% само за 13 минути и 35 секунди. Според Lotus това превръща електрическия GT седан в един от най-бързо зареждащите се автомобили, използващи обществена мрежа. Времето подобрява предишния рекорд на Emeya, поставен през юни, с цели 25 секунди и е значително по-добро от официалните данни за Taycan, e-tron GT и Genesis GV70 EV, които изискват съответно 18, 18 и 17 минути за същото зареждане.

Трябва да се отбележи, че за постигането на този резултат Lotus е използвал ултрабързо 450-киловатово DC зарядно устройство, което е достигнало впечатляващата пикова мощност от 443 кВт. За сравнение, Genesis, оборудван с батерия от 77,4 кВтч, се зарежда с почти четири минути по-бавно и достига максимална скорост на зареждане от едва 233 кВт.

Освен повод за гордост, този нов вътрешен рекорд е поредното доказателство за иновативната структура на батерията на Lotus, която позволява с до 20% повече клетки в сравнение с конвенционалните батерии. По-важното е, че тази архитектура включва нова охладителна система, предназначена да поддържа оптимална работна температура. От Lotus твърдят, че това постижение осигурява бъдещата конкурентоспособност на техните електрически автомобили и укрепва доверието на клиентите в концепцията за електрическия транспорт. Това е особено важно за марка, която в своята 70-годишна история е произвела само един седан с четири врати – Carlton, и само един електрически автомобил – лимитирания Evija с мощност 2 012 к.с.

Все пак остават някои неизвестни детайли

Колкото и впечатляващо да е постижението на Lotus, има няколко неясноти около рекорда. Моделът Emeya се предлага в две основни версии – Emeya 600 с 612 к.с. и Emeya 900. И двата модела използват една и съща батерия с капацитет 102 кВтч, но от Lotus не уточняват коя версия или ниво на оборудване е използвано за теста. Разликата е съществена, тъй като само базовият модел 600 може да достигне максималния пробег от около 610 км.

В официалното си съобщение Lotus също не посочва точната дата, на която е поставен рекордът, а само споменава, че е било при „условия на екстремни горещини“. Кувейт и Близкият изток наистина стават изключително горещи през лятото, но това е по-малко валидно за есента, когато средните температури са по-ниски.

Малцина обаче могат да отрекат, че време за зареждане от 10% до 80% под 14 минути е много впечатляващо, независимо от съпътстващите въпросителни. С това постижение Lotus поставя нов стандарт, който няколко големи автомобилни производители със сигурност ще се опитат да надминат възможно най-скоро.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации