Със специален комплект гуми Pirelli P Zero Trofeo RS Elect LM1, Lucid Air Sapphire изпреварва Tesla Model S Plaid и Porsche Taycan Turbo GT Weissach в ускорението от 0 до 97 км/ч.
Под границата от две секунди
Съперничеството в света на електрическите суперседани придоби нов обрат. Lucid Air Sapphire официално се превърна в най-бързо ускоряващия сериен автомобил, тестван някога от изданието Motor Trend, побеждавайки не само Tesla Model S Plaid, но и Porsche Taycan Turbo GT.
Постижението е още по-впечатляващо, като се има предвид, че Air Sapphire е по-голям, по-тежък и по-луксозно оборудван от своите конкуренти. Оказва се, че тайното оръжие са гумите, в комбинация с огромното количество непрекъсната мощност.
Зад волана на Air Sapphire с мощност 1234 к.с., оборудван с гуми Pirelli P Zero Trofeo RS Elect LM1, екипът на Motor Trend записва спринт от 0 до 97 км/ч за 1,881 секунди. Тези гуми се предлагат като опция на цена от 8 250 долара директно от Lucid. Резултатът е значително по-добър от предишния тест на модела със стандартните гуми Michelin Pilot Sport 4S LM1, когато ускорението отнема 2,2 секунди.
За сравнение, изданието е измерило време от 2,07 секунди за Tesla Model S Plaid. До появата на Air Sapphire с новите гуми, рекордьор в тестовете е бил Taycan Turbo GT Weissach, който постига време, само с 0,006 секунди по-бавно от това на Lucid. Важно е да се отбележи, че всички времена са постигнати на неподготвена настилка и включват т.нар. „ролаут“ от една стъпка (около 30 см).
Увеличава преднината си
На дистанцията от четвърт миля (402 метра), Air Sapphire, чиято цена е 250 500 долара (258 750 долара за тествания автомобил), увеличава преднината си пред конкуренцията. Предишното му постижение със стандартните гуми Michelin е 9,21 секунди с терминална скорост от 253 км/ч. С по-лепкавите гуми Pirelli обаче, времето пада до 9,03 секунди при скорост от 249 км/ч.
Новите гуми подобряват също спирането и управляемостта. Електрическият седан се нуждае само от 28 метра, за да спре от 97 км/ч – постижение, идентично с това на Taycan Turbo GT Weissach и с 3 метра по-малко от Air Sapphire със стандартни гуми. Автомобилът завършва и тестовия маршрут под формата на осмица за 22,3 секунди, което е подобрение с 0,3 секунди, но все пак малко по-бавно от рекорда на Porsche от 21,9 секунди.
Последвайте ни в Google News