Lucid Gravity срещу Rivian R1S: Електрически дуел с неочакван обрат

Когато два електрически SUV модела с общо тегло от близо 5900 кг се изправят един срещу друг на писта, резултатът е по-скоро гравитационно събитие, отколкото състезание. Въпреки това Lucid Gravity и Rivian R1S успяха да превърнат огромната си маса в спринт, който сякаш се противопоставя на законите на физиката. Това доказва, че съвременните електрически автомобили са бързи не просто за размерите си, а са бързи по всички стандарти. В последното сравнение от поредицата U-Drags на Edmunds, тези два триредни гиганта се състезаваха в дисциплина, включваща старт на четвърт миля, пълно спиране с обратен завой и финален спринт обратно до старта. Резултатът показа не толкова надмощие на грубата сила, колкото дълбокото разбиране на всеки производител за новия свят на мощните електрически SUV автомобили.

Дуел в тежка категория

На хартия и двете машини изглеждат впечатляващо. Зад волана на Lucid е Алистър Уивър, а в Rivian е Джонатан Елфалан. Моделът Lucid Gravity Grand Touring 2026 г. разполага с 828 к.с. и 1232 Нм въртящ момент, разпределени в купе с тегло 2777 кг. Rivian отговаря с R1S Tri-Motor модел 2025 г., който генерира 850 к.с. и внушителните 1495 Нм въртящ момент при тегло от 3082 кг.

В спринта от 0 до 97 км/ч (0–60 мили/ч) Rivian нанесе първия удар с чисто време от 3,0 секунди, докато Gravity постигна 3,5 секунди. Тази първоначална преднина се запази и на четвърт миля, където R1S записа 11,3 секунди с терминална скорост от 196 км/ч. Gravity беше съвсем малко по-бавен с време 11,4 секунди, но по-високата му терминална скорост от 205 км/ч подсказваше, че битката далеч не е приключила.

Обратният завой, който промени всичко

Форматът U-Drags не е просто въпрос на това кой ще измине първи 400 метра. Той разкрива слабостите на автомобилите – усещането при спиране, баланса на шасито и реакцията на педала на газта след първоначалния спринт. Когато двата SUV-а натиснаха спирачките, направиха обратен завой на 180 градуса и отново ускориха с пълна мощ, Gravity веднага показа предимство, което Rivian просто нямаше: стабилност.

Lucid Gravity записа впечатляващото странично ускорение от 1,05 G в завоя. Според пилота Елфалан, R1S, въпреки героичното си ускорение, се е усещал по-нестабилен при спиране. Разликата не е била драстична, но достатъчна, за да коства ценно време.

След като се изправи за обратния спринт, сценарият се преобърна. Gravity се устреми напред, достигайки 220 км/ч и използвайки максимално предимството си при висока скорост. Rivian обаче се сблъска с електронния си ограничител на скоростта от 180 км/ч – непреодолима преграда в състезание, където финалната отсечка е решаваща. Крайните резултати не оставиха място за съмнение: 33,2 секунди за Lucid срещу 34,5 секунди за Rivian.

Какво забелязаха пилотите

В Gravity пилотът е използвал режим „Sprint“ с частично активиран контрол на стабилността. Системата за стартиране е сработила чисто, шасито се е успокоило бързо след спирането и преходът към втория спринт е бил достатъчно плавен, за да запази инерцията.

В Rivian пилотът е избрал режим Sport, свалил е окачването до най-ниска позиция и е активирал системата за стартиране. Той похвалил свирепия старт, заявявайки, че автомобилът буквално се изстрелва напред, но отбелязал леката нестабилност при спиране, която в крайна сметка е решила състезанието.

Феновете на Rivian с право ще изтъкнат, че R1S е чудовище по отношение на ускорението. И са прави. Но този формат възнагради стабилността, постоянството и възможностите при висока скорост – все силни страни на Lucid.

Това състезание беше демонстрация на различните подходи на двата производителя към конструирането на тежки и мощни електрически SUV модели. Rivian залага на експлозивен въртящ момент и брутална директност. Gravity изглежда е настроен за по-широк спектър от възможности, който облагодетелства силните стартове, балансираното управление и увереността при висока скорост. Победата на Lucid не прави R1S по-малко впечатляващ. Вместо това, тя показва, че светът на електрическите автомобили се разделя на различни философии. Rivian продължава да усъвършенства формулата на „електрически приключенски автомобил със силата на суперавтомобил“, докато Lucid следва посоката на „луксозен електрически автомобил, който се управлява като GT модел, независимо от размера си“.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации