Mahle представи технология за пробег от 1350 км при електрически автомобили

Германският производител на автомобилни компоненти Mahle представи на изложението IAA Mobility в Мюнхен нова технология, която може да промени индустрията на електрическите автомобили. Компанията е разработила нова система с двигател-генератор за удължаване на пробега, предназначена за хибридни превозни средства. Тя позволява постигането на пробег до 1350 километра – впечатляваща стойност, която на практика удвоява обхвата дори на най-издръжливите електромобили на пазара.

Ефективна и лека архитектура

Изпълнителният директор на Mahle, Арнд Франц, заяви, че системата е повече от просто устройство за удължаване на пробега. По думите му това е цялостна архитектура, която позволява по-големите батерии да бъдат заменени с по-малки. Този подход значително намалява цената, теглото и използването на материали в автомобила, отваряйки пътя към по-достъпни, ефективни и екологично чисти превозни средства.

В основата на системата е 800-волтов генератор, който работи без редкоземни магнити. Той генерира непрекъсната мощност от 85 kW с над 97% ефективност, зареждайки батерията. Това позволява на двигателя да работи при постоянна скорост и с максимална производителност.

Висока термична ефективност и икономия на гориво

От страна на двигателя с вътрешно горене се използва малък турбоагрегат със специалната технология на Mahle, наречена Jet Ignition. Тя използва предкамера вместо конвенционални запалителни свещи, което осигурява по-стабилно изгаряне на горивото. Резултатът е много висока термична ефективност от 42%, което е значително повече от средните 30% при стандартните двигатели с вътрешно горене. Технологията намалява разхода на гориво и позволява увеличаване на степента на сгъстяване.

Според изчисленията на Mahle с тази хибридна система се постига WLTP пробег до 1350 километра с едно зареждане или презареждане с гориво. Това елиминира безпокойството, свързано с пробега – едно от най-големите притеснения за потребителите на електрически автомобили, особено при дълги пътувания. Системата е проектирана да работи и с възобновяеми биогорива.

От Mahle заявяват, че системата е готова за серийно производство и предлага мощно решение на пазар, за който се очаква да расте с 15% годишно до 2030 г.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации