Fiat планира да пусне на пазара в САЩ своя миниатюрен електрически модел
По-малко от седмица след като в САЩ бяха обсъждани японските свръхкомпактни автомобили, известни като „kei cars“, се появи новина, че подобен модел може скоро да стане реалност на американския пазар. По време на Седмицата на изкуството в Маями главният изпълнителен директор на Fiat, Оливие Франсоа, обяви, че компанията планира да представи ултракомпактния електрически Topolino в САЩ.
След няколко появи на автомобила в страната, включително на автомобилното изложение в Лос Анджелис миналия месец, Франсоа заяви, че малкият електрически модел „предизвиква огромен интерес сред потребителите“. Според него интересът е толкова голям, че компанията действително планира да го направи достъпен за американските купувачи. „Щастлив съм да споделя, че ще донесем Fiat Topolino в САЩ“, потвърди Франсоа.
Въпреки че компанията не разкри друга информация освен обещанието за „повече подробности през следващата година“, основните характеристики на модела са ясни.
Какво представлява Topolino?
Topolino, което на италиански означава „мишле“, в момента се продава в Европа и Южна Америка. На европейския пазар цената му започва от 9 890 евро, или приблизително 11 500 долара. С дължина от едва 2.53 метра, Topolino е класифициран като електрически „четириколесник“, а не като стандартен автомобил. В някои страни от ЕС, като Германия, той може да бъде управляван от младежи на 15-годишна възраст.
Миниатюрният електромобил се задвижва от батерия с капацитет 5.4 кВч и електромотор с мощност 8 к.с. Това осигурява пробег до 75 км (по цикъла WLTP) с едно зареждане. Пълното презареждане отнема четири часа при използване на 240-волтов контакт. Очаква се скоро да бъдат обявени повече подробности, включително цени и спецификации за американския пазар.
Предизвикателства на пазара в САЩ
Остава въпросът дали малкият електромобил на Fiat ще успее да спечели американските купувачи. Предвид любовта на Америка към по-големи пикапи и SUV автомобили, продажбите може да се окажат предизвикателство. За сравнение, през миналата година Fiat е продал едва 1 528 автомобила в САЩ, което е огромен спад спрямо близо 44 000 броя през 2012 г. – първата пълна година за марката на този пазар.
Последвайте ни в Google News