Малкият SUV на GM напомня силно на умален Land Cruiser FJ

Симпатичният Baojun Yep Plus, произвеждан от GM в Китай, вече се насочва към пазара в Бразилия, където ще се продава под марката Chevrolet и с ново име.

Докато някои почитатели на Land Cruiser са развълнувани от факта, че Toyota добави по-малък и достъпен модел към гамата си в лицето на FJ, мнозина в Америка останаха разочаровани да научат, че новата версия няма да се предлага на местния пазар.

Разглеждайки официалните снимки, разпространени от Toyota, е трудно да се определи на какво точно напомня Land Cruiser FJ, освен на очевидната си основа – Hilux Champ. Приликата обаче изпъква при вида на модел, произведен от GM в Китай, който вече започва своята глобална експанзия.

Въпросният автомобил се продава в Китай под името Baojun Yep Plus и е разработен от съвместното предприятие на GM и Wuling. Той не е специализиран всъдеход като новия FJ, нито се задвижва от традиционен двигател с вътрешно горене, а разчита изцяло на електрическо задвижване.

Макар да не може да се твърди, че FJ е копие на Baojun Yep Plus, двата модела създават много сходно усещане. Визуално китайският автомобил изглежда също толкова добре, колкото и умаленият всъдеход на Toyota.

Погледнати отстрани, двата автомобила споделят подобен силует, въпреки че моделът на GM е значително по-малък. Неговата дължина е 3996 мм, широчината е 1760 мм, а височината – 1726 мм, с междуосие от 2560 мм. За сравнение, размерите на Toyota са съответно 4575 мм дължина, 1855 мм широчина и 1960 мм височина, при междуосие от 2580 мм.

На практика това превръща модела на GM в умалена версия на умаления Land Cruiser FJ.

Yep Plus има същите ръбести пропорции като FJ, но броните му са по-гладки и заоблени, тъй като не е проектиран за движение извън пътя. Той също така не разполага с агресивните раздувки на калниците, характерни за Toyota, докато позиционирането на фаровете и стоповете изглежда почти идентично.

Все пак, стоповете на FJ са разположени доста високо и леко изпъкват от каросерията, докато при Baojun те са по-прибрано интегрирани в задната част.

Няма съмнение, че вплитането на ретро елементи в нов дизайн, както са направили GM и Wuling с Yep Plus, помага на модела да се хареса на по-широка аудитория. Toyota е поела по същия път с FJ, придавайки му ретро-модерен характер, който много купувачи биха оценили.

Бразилия получава свой собствен Baojun

През юли GM обяви, че ще изнася Yep Plus за Бразилия, където ще се продава под името Chevrolet Spark EUV. Стандартно моделът ще се предлага с батерия с капацитет 42 кВч и един електромотор, монтиран на задната ос. Той генерира мощност от 101 к.с. и 180 Нм въртящ момент, което осигурява пробег от 401 км според китайския тестов цикъл CLTC.

Въпреки че подобен модел едва ли би постигнал големи продажби в САЩ като достъпен електромобил, той би могъл да намери своята пазарна ниша, ако бъде оборудван с малък и ефективен двигател с вътрешно горене и по-агресивен дизайн с по-широки калници и допълнителни пластмасови предпазители.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации