По време на симпозиума CTI в Берлин компанията Marelli представи новото си решение за интелигентно управление на енергията (IEM). Това е модулна, софтуерно базирана система, предназначена да координира топлинните, задвижващите и електронните системи на хибридни и електрически автомобили.
Платформата IEM използва усъвършенствано моделиране с „цифрови двойници“ и собствен софтуер, за да осигури ефективно разпределение на енергията между системите за отопление/охлаждане, батерията, задвижването и електрониката. Този цялостен подход помага за увеличаване на пробега, ускоряване на зареждането, удължаване на живота на батерията и поддържане на комфорта в купето, като същевременно намалява загубите на енергия.
В топлинната област системата интелигентно управлява отоплението и охлаждането, за да намали енергийните загуби и дори да възстанови излишната топлинна енергия, което допринася за по-ниски експлоатационни разходи. По отношение на задвижването, тя непрекъснато оптимизира подаването на мощност и разпределението на енергия, за да подобри пробега и динамиката. В частта с електрониката, надеждни комуникационни протоколи (от CAN до Ethernet) позволяват безпроблемна интеграция между сензори, задвижващи механизми и контролни модули, осигурявайки плавна и бърза работа.
От Marelli заявяват, че модулната система поддържа както хибридни, така и изцяло електрически архитектури и е напълно подходяща за съвременната тенденция към софтуерно дефинирани автомобили. Гъвкавият дизайн, включващ разработка с „цифрови двойници“, също помага на производителите да ускорят развойните цикли, да намалят разходите за изследвания и разработки и да пуснат на пазара усъвършенствани електрически и хибридни модели по-бързо.
С нарастващото търсене на ефективен, устойчив и свързан транспорт, новото решение на Marelli има потенциала да се превърне в ключов фактор за следващото поколение електрически и хибридни автомобили в световен мащаб.
Последвайте ни в Google News