Преминаването към шестцилиндрови двигатели или изцяло електрическо задвижване за Maserati Grecale се очакваше отдавна. Въпреки това четирицилиндровият агрегат се запазва на пазари, където данъчното облагане зависи от работния обем, емисиите или комбинация от двете.
Данъчни особености в Италия
В Италия данъците за леките автомобили се базират на мощността на двигателя и екологичните стандарти. Съществува и така нареченият данък „суперболо“ за мощни автомобили, който се прилага за превозни средства с над 185 кВт. За всеки киловат над тази граница собствениците трябва да плащат допълнителни 20 евро.
Италианският конфигуратор за Grecale предлага четирицилиндровия модел в две спецификации, като базовата е с означение 250. Името идва от мощността в метрични конски сили, които се равняват на 247 стандартни к.с. или 184 кВт, което не е случайно.
Интересно е, че Maserati Италия посочва еднакви динамични характеристики за версиите с 250 и 300 к.с. – ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди и максимална скорост от 229 км/ч.
Гамата в САЩ залага на шест цилиндъра
Нивото на оборудване Modena за италианския пазар продължава да разчита на четирицилиндров двигател, докато V6 моторът Nettuno остава ексклузивен за върховата версия Trofeo за модел 2026 г. Ситуацията в Съединените щати обаче е различна, където гамата включва две шестцилиндрови версии.
Модификацията Modena използва версия на Nettuno с намалена мощност от 385 к.с., докато Trofeo разполага с 523 к.с. Макар и не толкова мощен, колкото версията на двигателя в GranTurismo Trofeo и GranCabrio Trofeo, агрегатът под капака на Grecale Trofeo отговаря на всички очаквания.
Задвижване и технологии
3,0-литровият двигател е свързан с автоматична скоростна кутия от ZF, а не с трансмисията с двоен съединител на Tremec, позната от суперавтомобила MC20. Задвижването е на четирите колела, като електронно контролиран многодисков съединител може да прехвърли до 50% от въртящия момент към предната ос за 150 милисекунди.
В зависимост от нивото на оборудване, клиентите получават или механичен диференциал с ограничено приплъзване, или електронна система, която може да варира степента на заключване до 100%. Grecale Trofeo стандартно е оборудван с електронния вариант. Новопредставеният Grecale Modena с V6 двигател разчита на механичен диференциал, като въздушното окачване също е част от стандартното оборудване.
Изцяло електрическият Folgore, който е малко по-скъп от Trofeo, въвежда нова функция за изключване на предния мост с цел увеличаване на пробега. Това хардуерно решение физически отделя предните полуоски от главините на колелата, като системата може да включи отново предния мост само за 500 милисекунди.
Последвайте ни в Google News