Мащабно изпитание на издръжливостта, включващо 67 електрически автомобила, беше проведено във Вътрешна Монголия, за да се определи реалното представяне на моделите при екстремно ниски температури. Това е най-големият подобен тест в света, който предлага ясен поглед върху поведението на електромобилите, когато термометрите паднат далеч под нулата.
Xpeng P7 е шампион по пробег в студа, докато Tesla и други изостават
В тестовата програма е включена широка гама от модели на китайския пазар – от компактни хечбеци и седани от среден клас до пълноразмерни SUV автомобили. Целта е била да се обхванат превозни средства от почти всички ценови сегменти и с различно предназначение.
В категорията за пробег при зимни условия Xpeng P7 се представи най-добре, като успя да измине 53,9% от официално обявения си пробег. Плътно зад него се нареди BYD Yangwang U7 с 51,8%, а на трето място остана Zeekr 001 с 49,6%. Популярният Tesla Model Y се класира на 31-во място с едва 35,2%, а най-слабият резултат в теста е на Li Auto i8 с 34,8%.
Интересен детайл е, че основателят на Autohome (организатора на теста), Ли Сян, е и главен изпълнителен директор и основател на Li Auto. Според CarNewsChina това добавя допълнителен контекст към включването на марката в проучването.
Малките електромобили доминират по ефективност в студа
Освен пробега, тестовете оценяват и енергийната ефективност на всеки автомобил в екстремен студ – категория, в която по-леките и компактни модели обикновено имат предимство. Резултатите, измерени в кВтч/100 км, потвърдиха това очакване. BYD Seagull оглави класацията с разход от 37,8 кВтч/100 км, следван отблизо от Geely Xingyuan и BYD Seal 06.
Сред по-големите автомобили, SUV моделът Xiaomi YU7 се класира на 20-о място с разход от 54,2 кВтч/100 км, а Tesla Model Y е малко след него с 56,2 кВтч/100 км. Тези резултати подчертават как ниските температури значително увеличават разликата в ефективността между компактните коли и по-тежките кросоувъри.
Скоростта на зареждане се оказва ключов фактор
Представянето при зареждане при минусови температури също се оказа важен критерий за разграничаване на моделите. При стандартизираната процедура, измерваща времето за зареждане от 30% до 80%, Avatr 06 се превърна в неочакван лидер, завършвайки процеса само за 15 минути. След него се наредиха Nevo 06 и Fulwin A9L.
По-надолу в класацията Xiaomi YU7 се класира на 39-о място с време от 31 минути, докато Tesla Model Y се представи още по-слабо, заемайки 44-то място с време за зареждане от 35 минути. Това показва колко сериозно студеното време може да повлияе на бързото зареждане при различните платформи и технологии.
Последвайте ни в Google News