Mazda CX-30 Homura: Дългосрочен тест

Тестовият ни Mazda CX-30 продължава да впечатлява, а с настъпването на лятото автомобилът изглежда по-добре от всякога. Основната причина за това е неговият зашеметяващ металиков цвят Soul Red Crystal.

Автомобилът пристигна в този жив нюанс през ноември и се открояваше дори под мрачното зимно небе. Сега, когато слънцето грее, дълбочината и блясъкът на този цвят са наистина спиращи дъха. Mazda винаги е умеела да създава привличащи погледа цветове, но Soul Red Crystal издига това на съвсем ново ниво. Боята се нанася на няколко слоя, което създава усещане, че тя буквално свети, променяйки се от наситен тъмночервен до по-ярък, огнен тон в зависимост от светлината. Паркиран до автомобили в по-мрачни нюанси на сиво, черно или дори бяло, CX-30 в този цвят е истински фар на индивидуалността.

Практичност в ежедневието

От пристигането си автомобилът е подложен на всички изпитания на семейния живот – водене на децата до училище, разходки с кучето, пазаруване и по-дълги пътувания. Той се справи отлично с всяко предизвикателство. За изминалите над 4 000 километра не са регистрирани абсолютно никакви проблеми, което е доказателство за качеството на изработката и инженерните умения на Mazda.

Всеки, който има комбинация от деца и куче, знае, че придвижването от точка А до точка Б може да бъде изпитание. За щастие, Mazda предлага множество аксесоари, които помагат за предпазване на автомобила. Избрахме комплект всесезонни стелки, подложка за багажник със защита на бронята и органайзер, които се оказаха изключително полезни.

При маневриране в тесни градски улици CX-30 се чувства в свои води. По-високата позиция на седене помага за по-лесно преминаване през неравности и предлага по-добра видимост. Нивото на оборудване Homura включва предни и задни парктроници и камера за заден ход, така че паркирането в тесни пространства е почти безпроблемно. Единствената дребна критика е свързана с електрическото отваряне на багажника, което е дразнещо бавно, особено когато ръцете са пълни с покупки.

Задвижване и усещане зад волана

Първоначалните ни впечатления от 2,5-литровия бензинов двигател e-Skyactiv G тип „мек хибрид“ се потвърдиха. Макар 140 к.с. да не звучат като огромна мощност, въртящият момент от 238 Нм осигурява изненадващо добро ускорение, особено в ежедневното шофиране. Интеграцията на хибридната система е безпроблемна, като рядко се усеща кога системата i-Stop изключва двигателя при престой или кога деактивирането на цилиндрите работи при поддържане на постоянна скорост.

Резултатът е плавно и рафинирано задвижване, идеално за характера на CX-30. Шестстепенната ръчна скоростна кутия остава истинско удоволствие за използване – рядкост в свят, доминиран от автоматични трансмисии, която наистина подобрява усещането зад волана. Инженерите на Mazda са свършили магическа работа и с шасито и окачването, защото автомобилът е изненадващо пъргав по пътища със завои.

Разход на гориво и оборудване

След няколко месеца, прекарани предимно в по-къси градски пътувания, стана ясно, че разходът на гориво в града не е най-силната страна на модела. Средната консумация се задържа около 8,2 л/100 км. Ако шофирането ви включва комбинация от пътища, вероятно ще се доближите до обявения от Mazda среден разход от 6,0 л/100 км. За хората, които шофират предимно в града, тази стойност може да се окаже решаваща. Въпреки това, удоволствието от шофирането компенсира този недостатък.

Нивото на оборудване Homura е оптималният избор в гамата. То включва 18-инчови джанти, автоматично отваряне на багажника, безключов достъп, предни и задни парктроници и премиум екстри като отопляеми предни седалки, head-up дисплей, двузонов климатроник и безжично зареждане на телефон. Всичко на борда, включително DAB радиото, работи перфектно, а системата за автоматично управление на дългите светлини е най-добрата, която сме използвали досега.

След седем месеца заедно, Mazda CX-30 продължава да надхвърля очакванията. Комбинацията от впечатляващ дизайн, рафинирана динамика на шофиране, практичност и безпроблемна експлоатация го превръща в убедителен избор в наситения сегмент на компактните SUV автомобили. А цветът Soul Red Crystal гарантира, че той винаги ще се откроява по най-великолепния начин.

Черните пластмасови елементи около калниците и в долната част на автомобила не са най-впечатляващата му черта, най-вече защото е трудно да се поддържат в свеж вид. Все пак, те се вписват в цялостната концепция с по-висок пътен просвет и леко по-сурова естетика в сравнение с Mazda 3.

Двигател и динамика

Тестовият CX-30 е с ниво на оборудване Homura и разполага с новия 2,5-литров бензинов двигател e-Skyactiv G тип „мек хибрид“. Той генерира мощност от 140 к.с. и 238 Нм въртящ момент. Според Mazda, новият агрегат предлага по-добра динамика от 2,0-литровия двигател, който заменя, като същевременно намалява шума и вибрациите. За по-висока ефективност допринасят и други системи, като технологията i-Stop, която изключва двигателя при спиране, и системата за деактивация на цилиндри, която превключва между четири и два цилиндъра за по-нисък разход на гориво при равномерна скорост.

Трябва да се отбележи, че системата работи изключително гладко и е добре интегрирана. Въпреки това, текущият среден разход от 6,8 л/100 км е малко по-висок от очакваното, тъй като повечето пътувания досега са били по-къси и в градски условия. Очаква се тази стойност да се доближи до официалния WLTP среден разход от 5,0 л/100 км с натрупването на повече извънградски километри.

Управление и комфорт

Шестстепенната ръчна скоростна кутия е истинско удоволствие. Облеченият в кожа скоростен лост изглежда страхотно и напомня за късия си събрат в Mazda MX-5. На пътя предавките се превключват отчетливо и прецизно. Макар да не се очаква CX-30 да бъде особено вълнуващ за шофиране, изживяването е наистина ангажиращо.

Наскоро осъществено четиричасово пътуване от около 320 км показа, че седалките осигуряват отлична опора, а добрата шумоизолация допринася за спокойно и отпускащо време зад волана. От гледна точка на водача, Mazda са се справили отлично с CX-30. Предстоят обаче по-сериозни семейни изпитания, свързани с нуждите на двама тийнейджъри и един голям лабрадор.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации