Трябва да се уточни, че тук не става дума за модели като Mazda MX-30, нито за EZ-6 и EZ-60. Първият никога не е бил проектиран като чист електромобил, а е базиран на бензиновия CX-30 и на някои пазари се предлагаше като „мек“ хибрид и PHEV. Другите два модела пък не са изцяло дело на Mazda, тъй като са разработени от съвместното предприятие с китайския партньор Changan.
Въпреки това Mazda иска да е сигурна, че няма да изостане в развитието на електрически автомобили. Главният технически директор Рюичи Умешита заяви пред медии, че японският производител работи за бъдеще, изцяло базирано на електрически автомобили. Той сподели, че компанията е създала собствен екип за разработки в тази сфера, наречен „E-Mazda“, който се справя отлично.
Умешита добави, че вече е управлявал прототип, който по думите му е истински представител на концепцията „jinba ittai“ – ключовата за марката идея за хармония между автомобила и водача. Той подчерта, че прототипът има много добра динамика на пътя, което дава увереност на екипа, че бъдещите електрически модели ще бъдат истински продукти на Mazda.
Компанията ще бъде един от последните големи производители, които ще представят специализирана електрическа платформа, но Умешита не изглежда притеснен. Той изтъкна, че разполагат с много добри и опитни инженери, визирайки екипа, работил по MX-30, и поради тази причина не смята, че компанията изостава от пазара.
Очаква се Mazda да представи автомобила през 2027 г., но все още не е решено какъв точно ще бъде той. Умешита обясни, че това зависи от пазара и регулациите. Ако законодателството изисква по-голям дял на електрически автомобили, моделът трябва да бъде масов. Ако регулациите са по-свободни, компанията може да си позволи да създаде автомобил със спортен характер, макар това най-вероятно все още да не е електрически MX-5.
Развитието на двигателите с вътрешно горене също продължава
За традиционните ентусиасти на Mazda марката също има добри новини. Компанията продължава да работи по алтернативни горива за двигатели с вътрешно горене и по нови начини за усъвършенстване на по-стари технологии. На изложението Japan Mobility Show бяха представени няколко варианта в тази посока.
През май 2024 г. Mazda, заедно с партньорите си Toyota и Subaru, обявиха, че всяка от компаниите ще разработва ново поколение двигатели с вътрешно горене. Те ще бъдат проектирани да използват алтернативни горива, ако са налични, но ще могат да работят и с бензин, като ще бъдат значително по-ефективни от сегашните модели.
Последвайте ни в Google News