Предлаган единствено със задвижване на четирите колела, моделът CX-50 не трябва да се бърка с обновения CX-5. Двата компактни кросоувъра са базирани на различни платформи и се произвеждат в различни части на света. Версиите на CX-50 за Северна Америка се сглобяват в Хънтсвил, Алабама.
Сервизната акция в САЩ засяга общо 512 бройки от хибридния CX-50 и 495 автомобила с двигател с вътрешно горене. Американското подразделение на японския производител е научило за проблема през септември 2025 г. след сигнал за отделяне на колело по време на движение.
Причина за проблема
Последвалата проверка в дилърски сервиз установява, че болтът, закрепващ шарнира на долния носач към шенкела, липсва от страната на пасажера. Тази констатация става причина Mazda да започне пълно разследване за установяване на първопричината и потенциалния брой на неправилно произведените автомобили.
Разследването потвърждава, че конкретният автомобил е преминал през вътрешнозаводски ремонти. В сервизната документация обаче не е била записана стойност за въртящия момент на затягане на болтовете, които са били свалени и монтирани отново. С други думи, операторите не са спазили установените процедури за ремонт в завода.
Решение за собствениците
До 10 октомври 2025 г. компанията е коригирала процесите, за да гарантира, че процедурите се спазват и стойностите на въртящия момент се записват и съхраняват. Към момента производителят не е регистрирал гаранционни претенции, свързани с описания проблем.
Дилърите на Mazda са инструктирани да проверят всички съответни крепежни елементи на предното окачване. Разхлабените болтове ще бъдат затегнати, а повредените ще бъдат заменени безплатно за засегнатите клиенти. Собствениците ще бъдат уведомени с писма около 28 декември 2025 г.
Производството на CX-50, който е производен на кросоувъра CX-30 и хечбека Mazda3, започва в началото на 2022 г. като модел 2023 г. В момента модел 2026 г. се предлага с начална цена от 29 900 долара за версията с двигател с вътрешно горене.
Макар и малко по-скъп от отиващия си модел CX-5 2025 г., CX-50 използва по-опростена технология за задното окачване. Подобно на CX-30 и Mazda3, той разчита на торсионна греда вместо на независимо многораменно окачване, каквото обновеният CX-5 запазва.
Клиентите, които се интересуват от хибридната версия на CX-50, трябва да отделят минимум 34 750 долара. Този вариант използва множество компоненти от Toyota RAV4 Hybrid, включително двигателя Dynamic Force, който е свързан с eCVT трансмисия, доставена от Aisin.
Последвайте ни в Google News