Mazda не се отказва от класическия седан

Нов концептуален модел загатва за бъдещето на марката в този сегмент

Въпреки че седаните стават все по-рядка гледка, нов тийзър от Mazda подсказва, че компанията няма намерение да се отказва от този тип автомобили. Производството на Mazda 6 беше прекратено по-рано тази година, като на някои пазари моделът беше заменен от EZ-6/6e, базиран на китайски електрически автомобил.

Макар този заместник да е наличен само в определени региони, нов анонс загатва за бъдещи седани в гамата на японския производител. Все още обаче не е ясно каква форма ще приемат те.

Концепт с елегантен силует

Mazda потвърди, че ще участва в тазгодишното изложение Japan Mobility Show (известно в миналото като автомобилното изложение в Токио). Централно място на щанда на компанията ще заеме световната премиера на новия Mazda Vision Model.

От публикуваното затъмнено изображение се вижда, че автомобилът има скосена задна част в стил купе, но изглежда разполага с четири врати. Ясно се отличават предната, средната и задната колона на покрива, като последната е подчертана с характерен за марката дизайнерски елемент.

Концептът изглежда значително по-голям от представения преди няколко години Iconic SP, който носеше духа на RX-7. Това предполага, че новият модел също може да има спортен характер, но с по-голям фокус върху семейната практичност. Дизайнът напомня и за Mazda Vision Coupe от 2017 г., който така и не стигна до серийно производство.

Бъдещето на задвижването

От Mazda заявяват, че концептът Vision Model ще представи визията за бъдещите автомобили на компанията и ще символизира основната тема на изложението: „Удоволствието от шофирането захранва устойчивото утре“.

През миналата година Mazda, заедно с Toyota и Subaru, обяви, че ще продължи разработката на двигатели с вътрешно горене, включително и на хибридни системи за задвижване. Японската марка наскоро експериментира и с електрически автомобили с удължен пробег (EREV), при които бензинов двигател действа като бордови генератор за зареждане на батерията.

Компанията продължава да работи и по ротационни двигатели, макар тези уникални задвижващи системи засега да се използват единствено в EREV приложения.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации