За второ поредно издание на автомобилното изложение Japan Mobility Show, Mazda отново загатва за завръщането на роторния двигател в спортен концептуален модел.
През 2023 г. Mazda за първи път намекна, че роторният двигател може да получи нов живот с концепта Iconic SP, който напомняше на легендарния RX-7.
Две години по-късно Mazda се завръща с нов спортен концепт, който използва роторен двигател като част от своето електрифицирано хибридно задвижване.
Концептът, наречен Vision X-Coupe, е автомобил с четири врати и елегантен профил в стила на предишни „купета с четири врати“ като Mercedes CLS или Aston Martin Rapide. Подобно на тях, формата му се доминира от дълъг и елегантен преден капак, който прелива в силно скосено предно стъкло и заоблена линия на покрива. Широките калници и масивните джанти завършват визията на спортен седан с пропорции на купе.
В интериора волан с три спици, кръгли уреди на приборното табло и скоростен лост, който прилича на този при механична трансмисия, създават първоначално впечатление за ретро дизайн. Екраните, интегрирани в уредите и в центъра на волана обаче, разкриват визия, която е в унисон с очакванията на съвременните купувачи.
Тази впечатляваща визия е подкрепена от двуроторен турбо двигател, комбиниран с електромотор и батерия в plug-in хибридна система. Общата мощност достига 503 к.с., а от Mazda твърдят, че само на ток пробегът е до около 160 км. С включването на роторния двигател общият пробег на системата е близо 800 км.
Споменаването на „обща мощност“ е особено важно, тъй като предполага, че роторният двигател задвижва директно колелата, а не просто зарежда батерията, както беше при концепта Iconic SP. Автомобилът е оборудван и с новата технология на компанията Mazda Mobile Carbon Capture, за която от Mazda заявяват, че ще позволи на колата да допринася за намаляването на CO2 в атмосферата, колкото повече се управлява.
Засега това е само концепт, така че посочените данни са изцяло теоретични. Цифрите обаче са добре дошла промяна от повечето концептуални модели и са индикация, че Vision X-Coupe може да е по-близо до сериен автомобил от обикновено. Ако Mazda реши да произведе подобен grand tourer с четири врати, plug-in хибридно задвижване и роторен двигател, крайният продукт би бил изключително интересен.
Последвайте ни в Google News