Mazda не е изобретил ротационния двигател „Wankel“ , но несъмнено е автомобилният производител, който най-много се свързва с този тип мотори. Защото, въпреки че дизайнът е бил лицензиран за почти всеки масов производител на автомобили през 60-те години, само Mazda в крайна сметка произвежда двигатели Wankel в големи количества.
Започвайки с Cosmo през 1967 г., Mazda е произвела повече от два милиона автомобили с роторно задвижване. Последната Mazda с такова задвижване, RX-8, излезе от производство през 2012 г. Сега технологията се завръща – 102-годишната компания ще произвежда версия на новия MX-30 EV, който използва малък роторен двигател.
Ротационният или „Wankel“ двигател е тип двигател с вътрешно горене, който не използва бутала, а въртящ се ротор. Този ротор има триъгълна форма и произвежда три импулса на горене на оборот в блок с овална форма.
Поради въртенето на ротора и нестандартната конструкция на блока, изходният вал в ротационния двигател се върти няколко пъти по-бързо от традиционния двигател с бутала.