Ново ръководство и нова посока
По-рано тази година McLaren беше придобит от инвестиционната фирма CYVN от Абу Даби, специализирана в иновативни транспортни решения. Британският производител се сля и със стартъпа Forseven, което доведе до назначаването на изпълнителния директор на Forseven, Ник Колинс, начело на отдела за шосейни автомобили на McLaren. Този отдел остава отделен от състезателното подразделение, което в момента води в шампионата на Формула 1.
Край на спекулациите: SUV моделът е все по-близо
Отдавна се спекулира, че McLaren ще последва примера на Ferrari, Lamborghini, Aston Martin и почти всяка друга голяма марка, като представи SUV. По-рано тази година от компанията заявиха, че портфолиото им „ще бъде разширено с нови продуктови категории“.
В разговор с британското списание Car, Колинс потвърди, че McLaren няма да се откаже напълно от своите спортни автомобили и суперавтомобили. Той обаче обеща, че компанията ще разшири гамата си, за да предложи модел с място за повече от двама пътници.
Колинс заяви, че компанията има ясен план за всичко, което ще направи до 2030 г., както и дизайнерски модел за всеки бъдещ автомобил. Той допълни, че ще има повече от това, което марката винаги е правила, но още по-добро, както и навлизане в някои съседни пазарни сегменти. „Определено ще видите нещо с повече от две седалки, но това все още ни оставя в доста широка територия. Дори в сегмента на двуместните автомобили бихме могли да имаме много повече разнообразие“, каза Колинс.
Въпреки че в миналото е имало многоместни суперавтомобили на McLaren, като легендарния F1, по-вероятно е предстоящият модел да бъде SUV. Причината е силният пазарен успех, който подобни автомобили донесоха на конкурентните марки.
Партньорство с Nio и дългосрочна визия
През последните няколко години се носеха слухове и за изцяло електрически модел, но търсенето на луксозни електрически автомобили намаля, което накара много конкурентни марки да преразгледат бъдещите си планове. Според Колинс, McLaren ще използва технологии от китайския гигант за електрически автомобили Nio в своите предстоящи модели, и то не само в евентуалните електрически такива.
„Ще видите компоненти от Nio в автомобилите на McLaren много по-скоро, отколкото си мислите, дори в настоящата гама“, добави Колинс. „Работим с тях, за да направим по-добър McLaren по-бързо. Не по-бърз като автомобил, а за по-кратко време.“
Това изглежда са положителни стъпки за McLaren, която само преди няколко години трябваше да иска заеми и да продава част от колекцията си с исторически автомобили, за да продължи да съществува. CYVN също инвестира сериозно в марката и наскоро назначи бившия ръководител на Ferrari, Лука ди Монтедземоло, в своя борд. Това, заедно с подкрепата на други инвеститори, дава на Колинс позитивна перспектива за бъдещето на McLaren.
Колинс отбеляза, че инвеститорите имат много смел поглед към бъдещето и не се стремят към постепенни промени. Той подчерта, че това не е краткосрочна сделка с цел бърза печалба, нито пък е „проект на суетата“, в който ще се финансират загуби вечно. „Искаме да изградим бизнес, който може да генерира положителен паричен поток и да финансира собственото си бъдеще. Само така ще създадем наследството, за което говорим“, заяви той. „Искам хората след много, много години да могат да идват на работа в McLaren. Не трябва да мислим с 10-годишен хоризонт. Трябва да изграждаме компания за следващите 50 години.“
Последвайте ни в Google News