Mercedes-AMG е уверена, че може да създаде „много емоционални“ електрически спортни автомобили

Подгответе се за симулирани смени на предавки и изкуствен V-8 звук

Според много автомобилни ентусиасти, емоционален електрически спортен автомобил е противоречиво понятие. Дори ако един електромобил има по-добри технически характеристики, традиционалистите все още предпочитат старата рецепта за спортен автомобил. Чрез своето подразделение AMG, Mercedes твърди, че може да пренесе десетилетия опит с бензинови автомобили в света на изцяло електрическите превозни средства.

В едно от последните си интервюта като главен изпълнителен директор на AMG, Михаел Шибе обясни пред австралийското списание WhichCar защо трябва да очакваме с нетърпение мощните електромобили. Инженери от екипа на AMG, който разработва двигатели с вътрешно горене, сега работят по спортни електрически автомобили. Макар двигателите с голям работен обем да остават в миналото, компанията е наела експерти от музикалната индустрия като звукови инженери, които да пресъздадат звука на V-8 двигател.

Напускащият шеф на AMG е уверен, че скептиците ще се научат да оценяват и симулираните смени на предавки. Шибе е възложил на екипа, отговорен за платформата AMG.EA, да разработи „най-добрия електрически V-8 на пазара“ и да имитира специалната механична връзка между водача и бензиновия автомобил.

Той заяви, че е необходимо да се уверят, че изживяването е „много емоционално“, така че когато клиентът се качи в колата, макар и тя да е електрическа, да получава обратна връзка, защото точно това обичат клиентите в своите автомобили.

Бъдещето на V8 двигателя не е приключило

Въпреки това, AMG знае, че няма да убеди всички, особено след негативните реакции по повод премахването на V-8 двигателя от C63 в полза на 2,0-литров plug-in хибрид с четири цилиндъра. За да удовлетвори лоялните си клиенти, компанията разработва изцяло нов осемцилиндров двигател с повече мощност и по-добра горивна ефективност от дългогодишния „M178“. Той ще отговаря и на предстоящия стандарт Евро 7. Въпреки това C63 няма да го получи, но внедряването на шестцилиндров двигател става все по-вероятно.

По-рано тази година Шибе заяви, че новият V-8, който се очаква през 2027 г., ще остане наличен, „докато хората го искат“. Той обаче предупреди за „естествен край“ в Европа с наближаването на забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г. В други региони обаче двигателят ще продължи да съществува и през следващото десетилетие.

Докато електрическите модели на AMG, като готовия за производство прототип GT XX, са насочени към клиенти, отворени към света на спортните електромобили, лоялните привърженици на V-8 все още имат на какво да се надяват. Тъй като компанията от Афалтербах не залага изцяло на електрическото задвижване, ентусиастите все още имат причина за надежда. Mercedes е достатъчно голяма компания, за да управлява едновременно както бензинови, така и електрически спортни автомобили, осигурявайки си силно бъдеще.

Пазарните реалности налагат промяна

Нереалистично е да се очаква AMG, BMW M и Audi Sport да заложат всичко на картата на двигателите с вътрешно горене. Рано или късно регулаторите на практика ще забранят двигателите с голям работен обем. Тази промяна вече е в ход в някои части на Европа, където автомобилите с големи двигатели са обект на високи данъци. Това обяснява защо автомобилните производители продължават да инвестират в мощни plug-in хибриди.

Един ярък пример е, че в Ирландия BMW M5 е с около 10 000 евро (близо 12 000 долара) по-евтино от M3. Причината е, че M3 попада в по-висока данъчна категория поради своето задвижване без хибридна система. Не е изненадващо, че според слуховете следващото поколение M3, което се очаква през 2028 г., ще използва редови шестцилиндров двигател с mild-hybrid технология. Междувременно RS моделите на Audi ще получат plug-in хибридно задвижване.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации