Mercedes-AMG E63 (W213) на старо: V8 суперседан на цената на „хотхеч“

W213 Mercedes-AMG E63 S е не просто немски мускулест седан, а вълнуващ, дързък и завладяващ автомобил

Някога Mercedes-AMG E63 беше идеалният немски „muscle car“ за бързата лента на аутобана – автомобил, който всява респект и с лекота изминава стотици километри благодарение на луксозния си интериор, удобните седалки и далечния тътен на огромния си V8 двигател.

Изглежда обаче инженерите на AMG са имали други планове, защото този модел се оказва също толкова талантлив на предизвикателен път с много завои, колкото и на магистрала без ограничения на скоростта. Макар да е голям и тежък, той се движи с пъргавината на автомобил, по-лек с 600 кг, като същевременно предлага истинско забавление зад волана.

Широкият спектър от възможности се дължи до голяма степен на системата за задвижване на четирите колела, която позволява изключване на предния мост – решение, възприето по-късно и от конкуренти като BMW M5. Именно тази характеристика помага на W213 E63 S AMG да се откъсне от клишето на своите предшественици и го превръща в изключително желан универсален спортен автомобил, а не просто в E-Class с твърде много мощност. Производството му беше спряно през 2023 г. и макар все още да няма обявен наследник, на пазара на употребявани автомобили вече се намират много изгодни оферти.

Двигател, скоростна кутия и ускорение

Още с дебюта си в AMG GT, 4.0-литровият V8 двигател на Mercedes-AMG с два турбокомпресора, разположени между цилиндровите редове, се превърна в основен за гамата. Този агрегат показа как, може би повече от всеки друг производител, Mercedes-AMG успя да запази идентичността си след прехода към турбопълнене. Докато моделите на BMW M и Audi RS загубиха част от своя характер, V8 двигателят на AMG не направи компромис нито със звука, нито с реакцията и усещането за мощ.

В E63 S той генерира 611 к.с. в диапазона между 5750 и 6500 об/мин и впечатляващ въртящ момент от 850 Нм между 2500 и 4500 об/мин. В резултат на това автомобилът е смазващо бърз, както винаги се е очаквало от E-Class с емблема AMG, и ускорява с лекота до ограничената си максимална скорост от 300 км/ч. За разлика от предишните поколения обаче, W213 използва огромната си мощ с контролирана ярост благодарение на системата за задвижване на четирите колела 4Matic+. Това може да е в разрез с традициите на AMG от миналото, но резултатите са трансформиращи. Автомобилът се движи уверено, без изненади, като възнаграждава водача с прецизно управление и стегнато шаси, създавайки усещане, че е по-малък и по-лек, отколкото е в действителност.

Системата за задвижване на четирите колела дори позволява известна игра със задницата, преди да прехвърли повече тяга към предния мост, за да изправи автомобила. Всички версии на E63 използват деветстепенна автоматична скоростна кутия, която Mercedes нарича Speedshift MCT. Вместо традиционен хидротрансформатор, тя използва пакет „мокри“ съединители, което осигурява по-резки и осезаеми смени на предавките.

Ефектът от задвижването на всички колела е очевиден при ускорението. Официално седанът с тегло 1880 кг ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди. Това е по-бързо от постиженията на автомобили като Ferrari 599 GTB или F430 Scuderia.

Цени на вторичния пазар

Както обикновено се случва с мощните немски седани, първите собственици вече са понесли сериозната първоначална обезценка. Днес един E63 S от първите години на производство с пробег около 50 000 км може да бъде закупен за около 50 000 паунда, което изглежда като изгодна сделка за автомобил, струвал близо 90 000 паунда като нов. Моделите след фейслифта от 2020 г. са значително по-скъпи заради подобреното си окачване, освежения дизайн и новите технологии – цените им започват от около 75 000 паунда.

Ако бюджетът го позволява, обновеният модел си заслужава заради по-комфортното си шаси, което му придава по-широк спектър от възможности. Звукът на V8 двигателя е леко приглушен заради добавянето на филтър за твърди частици, но характерният тътен може лесно да бъде възстановен с нова изпускателна система.

На пазара се намират и екземпляри от стандартната версия (без S) на цени под 40 000 паунда, но е препоръчително да се инвестира малко повече, за да се избегнат потенциални скъпи ремонти.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации