Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance: Комбинация от крайности

Акцент върху динамиката, не върху ефективността

Екранът пред водача всъщност е и бутон. Решавам да изпробвам системата за рекуперация на енергия при спиране, но един от инженерите, Щефен, ме предупреждава, че батерията е почти напълно заредена и няма да мога да използвам най-високото, четвърто ниво. Причината е, че в пакета просто няма достатъчно място за повече енергия.

Превключвам скоростния лост в режим EL (Electric Mode) и футуристичният звук, напомнящ за космически кораб, отново се появява. Дори в изцяло електрически режим, ако педалът на газта бъде натиснат докрай, двигателят с вътрешно горене се активира. Звукът на четирицилиндровия турбо агрегат е… приемлив. Има онази дрезгавост, която подхожда на марката AMG. Бързо изразходвам батерията до половината, което ми позволява да увелича рекуперацията до ниво 4. Важно е да се отбележи, че на екрана то се изписва като ниво 3, тъй като AMG брои нулевото ниво за първо – решение, което е странно и объркващо.

Макар размерът на батерията да е известен, от Mercedes все още не са готови да обявят колко време ще отнема зареждането на GLC 63 S E Performance. Предвид капацитета от 6,1 кВтч, процесът на зарядна станция от тип Level 2 (240 волта) не би трябвало да е дълъг.

Този размер на батерията обаче сериозно ограничава пробега, който SUV моделът може да измине само на електричество. Щефен обяснява, че европейските спецификации, които тестваме, имат пробег от 12 км. Тази стойност е измерена по европейския цикъл WLTP, който е по-оптимистичен от американския EPA. Това означава, че реалният пробег само на ток може да е около 8 км.

Системата се стреми да поддържа нивото на заряд между 20% и 95%. В определени ситуации, например при престой на паркинг, батерията може да се разреди до 10%, но не по-малко. Според Щефен, системата запазва резерв, за да гарантира наличието на пълна мощност във всеки един момент. Над 95% заряд, излишната енергия се пренасочва към задния електромотор, за да се осигури място за енергията, генерирана при спиране.

Интериор с типичния почерк на AMG

Интериорът на GLC 63 S E Performance в предната си част е почти идентичен с този на C-Class седан. Всичко е покрито с напа, велур, лъскава черна пластмаса, сребристи елементи и карбонови влакна. Атмосферата е гостоприемна, качествена и спортна, макар черната пластмаса неизбежно да се надраска с времето. Отпред са разположени спортни седалки с електронно регулируеми опори, които осигуряват отлична странична подкрепа. Графиките на дисплеите са специфични за AMG, но управлението ще бъде познато на всеки, който е управлявал съвременен модел на Mercedes.

От Mercedes все още не са обявили колко ще струва модел 2025 г. GLC 63 S E Performance. Очаква се обаче цената да е по-висока от тази на предходния модел ($85 000) заради скъпото хибридно задвижване. Технологиите от Формула 1 не са евтини.

По време на теста в главата ми се въртяха противоречиви мисли. Основната беше, че този автомобил е едновременно страхотен и ненужно сложен. Това естествено водеше до размисли като „липсва ми V8 двигателят“ и „защо просто не преминем изцяло към електрическото бъдеще?“. Бъдещето може да е добро или лошо, но засега този модел е интересно стъпало по пътя към него.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации