Mercedes-AMG няма да се откаже от най-противоречивото си решение

Преминаването на Mercedes-AMG C63 от V8 двигател към четирицилиндров хибрид изглежда ще предизвика нова промяна в модела.

Реакцията на пазара и бъдещите планове

При представянето на C63 AMG с четирицилиндров plug-in хибриден двигател, от Mercedes ясно заявиха, че на хартия той превъзхожда своя предшественик с V8 битурбо двигател, тъй като е по-бърз и изразходва по-малко гориво.

Клиентите обаче не приеха тази промяна, а търсенето на суперседана с високотехнологичен четирицилиндров двигател спадна. Това накара Mercedes-AMG да търси начини за стимулиране на продажбите.

Въпреки че се разработва нов V8 двигател, който се очаква да задвижи предстоящия CLE63, Матиас Гайзен, член на борда на директорите на Mercedes-AMG, отговарящ за продажбите и маркетинга, заяви, че осемцилиндровият агрегат едва ли ще се завърне в C63. Това обаче не означава, че моделът ще остане с четирицилиндров двигател.

Гайзен намекна за промяна, като заяви, че ще има модели, които досега са се предлагали с четирицилиндрови двигатели, но в бъдеще ще бъдат достъпни и с шестцилиндрови. Той добави, че тези версии може да бъдат хибридни, а може и да са само с двигател с вътрешно горене, като обеща повече информация на по-късен етап.

Възможен компромис с шест цилиндъра

Най-логичната стъпка за C63, ако премине към шестцилиндров двигател, би била да заимства plug-in хибридното задвижване от по-големия E53 AMG. Подобна възможност вече беше коментирана и от други европейски издания.

3.0-литровият редови шестцилиндров турбо двигател на E53 генерира 449 к.с. и 560 Нм. Към деветстепенната автоматична трансмисия е добавен и електромотор със 163 к.с. и 480 Нм, с което общата мощност достига 612 к.с. и 750 Нм.

Тези стойности са по-ниски от общата мощност на настоящия хибриден C63 AMG, която е 680 к.с. и 1020 Нм (само бензиновият двигател произвежда 476 к.с. и 545 Нм). За сравнение, предшественикът с 4.0-литров V8 битурбо двигател разполагаше с 510 к.с. и 750 Нм, като същевременно беше с почти 400 кг по-лек.

Признание за пропуснат шанс

От Mercedes и преди са признавали, че са загубили клиенти след преминаването от V8 към четирицилиндров двигател. Ръководителят на AMG, Михаел Шибе, коментира, че по-мощният автомобил невинаги е по-популярният.

В разговор с изданието Car Magazine, г-н Шибе заяви, че някои от най-лоялните клиенти на марката изпитват затруднения с концепцията. Той призна, че без съмнение са загубили и клиенти, които са привърженици единствено на V8 двигателите.

Според него обаче, за да бъде оценен, автомобилът трябва да бъде каран, защото е наистина убедителен продукт. Шибе подчерта, че C63 е много важен модел в портфолиото на компанията – бил е, е и ще бъде. С настоящата версия решението е било да се заложи на най-новите технологии, като целта е била да се създаде нещо ново, пренасяйки задвижването от Формула 1 в сериен автомобил.

Той призна, че са избързали с внедряването на тази технология и е трябвало да я обяснят по-добре на търговците и клиентите си. Шибе завърши с думите, че човек никога няма втори шанс за първо впечатление и може би компанията е пропуснала своя. Въпреки това той е сигурен, че всеки, който има възможност, ще се убеди в качествата на технологията.

Предишни слухове за завръщането на V8 двигателя в C63 AMG също бяха опровергани, въпреки че се работи по нов осемцилиндров агрегат за други модели на марката.

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации