Mercedes-Benz CLA 250+ (2025): преглед на новия еталон

На пръв поглед може да изглежда, че Mercedes-Benz просто е дал на стария CLA нов дизайн. В действителност обаче новият CLA 250+ с технология EQ извежда компактната гама на Щутгарт в челните редици на електрическата ера. Под този силует на купе се крие изцяло нова платформа, нов софтуер и преосмислена концепция за усещането от компактен седан.

Това е първият модел, базиран на новата модулна архитектура на Mercedes (MMA), която носи със себе си 800-волтова електрическа система, двустепенна трансмисия и по-голям пробег от всеки конкурент. Автомобилът е тих, екологичен и излъчва увереност.

Ако търсите електрически седан с четири врати, който съчетава голям пробег със спокойствие, сравнимо с S-клас, това е най-убедителният компактен модел на Mercedes от години.

Основни предимства и недостатъци

Сред основните предимства са впечатляващият реален пробег, изключителната рафинираност при висока скорост и технологиите в купето, достойни за S-клас. Като недостатъци могат да се посочат тясното пространство на задните седалки, по-консервативният дизайн и фиксираният панорамен покрив, който пропуска отблясъци.

Какво е новото?

На практика всичко. CLA 250+ е първият Mercedes, изграден върху гъвкавата модулна архитектура (MMA) – изцяло нова платформа, която ще послужи за основа и на следващите GLA и GLB. Тя е проектирана от самото начало да поддържа както изцяло електрически, така и усъвършенствани хибридни задвижвания, с уникални структури в предната и задната част, за да отговори на различните изисквания за безопасност при сблъсък. Резултатът е компактен седан, който се усеща проектиран около електричеството, а не адаптиран към него.

Задвижването се осигурява от разположен отзад електромотор с мощност 272 к.с., който черпи енергия от батерия с капацитет 85 кВтч – и двете разработени изцяло от Mercedes. 800-волтовата електрическа система позволява зареждане с мощност до 320 кВт, достатъчна за добавяне на над 320 км пробег за около 10 минути. Системата е изключително ефективна, подпомогната от леки компоненти, електроника със силициев карбид и коефициент на въздушно съпротивление от 0,214.

CLA 250+ е първият от два електрически варианта, потвърдени за европейския пазар. Версия с два мотора и задвижване на всички колела, наречена CLA 350 4Matic, ще последва през 2026 г., като ще предложи по-висока производителност и по-добро сцепление. Mercedes ще предложи и версия с 48-волтова „мека“ хибридна система, използваща новия 1,5-литров четирицилиндров двигател M252, работещ по цикъла на Милър, с което гамата ще се разшири отвъд изцяло електрическите модели по-късно същата година.

В интериора революцията продължава. CLA 250+ представя MB.OS, новата облачно свързана операционна система на Mercedes и най-усъвършенстваната версия на MBUX досега. Два 14-инчови дисплея в хоризонтален формат заемат цялото арматурно табло, задвижвани от високопроизводителни чипове и с графика, базирана на гейм енджина Unity.

Технически характеристики

Мощността е 272 к.с., а въртящият момент – 335 Нм, които на хартия може да звучат скромно. Въпреки това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,7 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Двустепенната скоростна кутия поддържа ниски обороти на магистрала и подобрява ефективността. В комбинация с интелигентното управление на топлината, Mercedes обявява пробег до 780 км (WLTP) за версията Sport Edition.

Батерията с капацитет 85 кВтч поддържа DC зареждане с мощност до 320 кВт и може да се зареди от 10 до 80% за приблизително 15 минути. Системата за регенеративно спиране може да възстановява енергия с мощност до 200 кВт, като предлага четири избираеми нива – от пълно управление с един педал до почти свободно движение по инерция.

Важно е да се отбележи едно ограничение за първите собственици на CLA 250+. Първоначално доставените автомобили не включват DC-DC преобразувател за 400-волтови бързи зарядни станции. Това означава, че много от по-бързите обществени зарядни устройства, които все още работят на 400V, няма да бъдат съвместими. Това ограничава планирането на маршрути, ако не се използва вградената навигационна система. Mercedes се ангажира да включи преобразувателя в моделите, поръчани от пролетта на 2026 г., но не се предвижда възможност за допълнително монтиране на вече произведени автомобили.

Окачването е с многозвенна схема отзад и адаптивни амортисьори, а разпределението на теглото в съотношение 46:54 осигурява на CLA баланс, който липсва при конкурентите с предно задвижване.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации