Mercedes-Benz CLA модел 2026 г.: Електромобил с изненадваща пъргавина

Първият досег с новия Mercedes-Benz CLA се състоя по криволичещия път от Марин до Стинсън Бийч в Северна Калифорния. Очакванията бяха, че като електромобил с голяма 85-кВч батерия и всички луксозни екстри, автомобилът ще се усеща тежък. Въпреки теглото си от над 2040 кг, изцяло новият електрически CLA се оказа изненадващо лек и пъргав.

Усещане зад волана

Възможно бе воланът да е прекалено сервоусилен, както при някои AMG модели, или стабилизиращите щанги да водят постоянна битка със законите на физиката. Нищо подобно. Управлението на автомобила през 127-те завоя по маршрута беше истинско удоволствие. Вместо груба сила, този автомобил изисква финес и се отплаща с отлична управляемост.

Новата платформа MMA

CLA е базиран на новата архитектура на Mercedes, наречена MMA (Mercedes Modular Architecture). Тази платформа ще бъде основа за електромобили с предно и двойно задвижване, а от следващата година ще се използва и за гама от plug-in хибриди (PHEV) във варианти седан и SUV.

Технически характеристики

Тестваният автомобил е CLA 250+ модел 2026 г. Той е дълъг 4722 мм при междуосие от 2789 мм. Собственото му тегло е 2065 кг, което е с близо 80 кг по-малко от версията с двойно задвижване 350 4MATIC. Базовата цена на модела е 48 500 долара, което е с 2550 долара по-малко от тази на варианта 4MATIC.

Задният електромотор разполага с мощност от 268 к.с. и въртящ момент от 335 Нм. На пръв поглед тези стойности може да не изглеждат достатъчни за теглото на автомобила, но уникалната двустепенна автоматична трансмисия, перфектно балансираното шаси и системата за регенеративно спиране, която позволява шофиране с един педал, допринасят за пъргавото усещане. Превключването на по-висока предавка обикновено става при около 110 км/ч за максимална ефективност и е напълно неусетно по време на шофиране.

Ефективност и пробег

Благодарение на коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.21, батерии с аноди от силициев оксид и графит за по-висока енергийна плътност и използването на термопомпа за климатизация, максималният пробег по стандарта EPA достига впечатляващите 602 км. Други тестове показват дори по-добри резултати – близо 700 км в реални условия и до 792 км по европейския цикъл WLTP. Всичко това се постига с батерия с капацитет 85 кВч, което превръща CLA в изключително ефективен пакет.

Неговата 800-волтова електрическа архитектура позволява зареждане с мощност до 320 кВ. Според Mercedes това може да осигури до 325 км пробег само за 10 минути.

Интериор и технологии

Интериорът предлага лукса, очакван от Mercedes. Автомобилът може да бъде поръчан както с изчистен графитен интериор, така и с по-традиционна облицовка от дърво и кожа. Най-новата операционна система на Mercedes-Benz управлява инфоразвлекателната система, асистентите за шофиране и комфорта. Въпреки че гласовият асистент понякога се активира без команда, той става лесен за управление след кратко привикване.

Конкуренция и бъдещи версии

В сегмента на електрическите седани основни конкуренти са Tesla Model 3, чийто цени варират от 38 630 до 56 630 долара с максимален пробег от 517 км, и Polestar 3, който струва 67 500 долара и предлага пробег от 563 км. За тези, които все още не са готови за изцяло електрически автомобил, по-късно през 2026 г. ще се появи и plug-in хибридна версия на CLA. С този набор от опции моделът представлява достъпен и приятен за управление вход в света на луксозните автомобили Mercedes.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации