Mercedes-Benz е изненадващият лидер при плъгин хибридите в САЩ

Вероятно не е изненада, че Toyota държи цели 46% от пазара на хибридни автомобили в САЩ за третото тримесечие. Съществува обаче друга статистика, която може да се окаже неочаквана за анализаторите в автомобилната индустрия.

Когато става въпрос за значително по-малкия пазар на плъгин хибриди (PHEV), Toyota не е лидер. Всъщност компанията се нарежда на трето място с 12% пазарен дял, изпреварена от Jeep с 14%.

Mercedes-Benz оглавява класацията при PHEV продажбите

Лидерът в продажбите на хибридни автомобили с възможност за зареждане от мрежата е Mercedes-Benz. Според анализ на Cox Automotive, германската марка държи 18% от пазара на плъгин хибриди за третото тримесечие.

От Mercedes-Benz заявяват, че предлагат 12 модела с плъгин хибридно задвижване. Сред тях са SUV моделите GLC и GLE 4Matic, седанът S-Class 4Matic, както и девет AMG модела, включително комбито E-Class, купето GT и кабриолетът SL.

Toyota остава на трета позиция

Точният брой продадени PHEV автомобили от Mercedes-Benz остава неизвестен, тъй като компанията не публикува данни за продажбите на отделните версии на своите модели.

Очевидно обаче броят им е достатъчен, за да изпревари не само Toyota и Jeep, но и Mazda и BMW, които заемат съответно 11% и 8% от пазара на плъгин хибриди.

Предимствата на плъгин хибрида в ежедневието

Собствениците на плъгин хибриди с кратък ежедневен маршрут до офиса или магазина могат значително да намалят посещенията на бензиностанции. За целта е достатъчно да зареждат автомобила си в стандартен домашен контакт, макар че специализирана зарядна станция (Level 2) би ускорила процеса значително.

Ниската популярност на технологията

Въпреки предимствата си, плъгин хибридите не са особено популярни. Основната причина е, че много купувачи не се възползват от възможността да ги зареждат редовно.

Според доклада на Cox, плъгин хибридите съставляват едва 1,8% от всички нови автомобили, продадени в САЩ през третото тримесечие. Тази цифра дори бележи лек спад в сравнение с предходните три години.

Пазарният дял на автомобилите с ДВГ намалява

Ръстът в продажбите на хибриди и електрически автомобили води до свиване на пазара за превозни средства, задвижвани единствено от конвенционални двигатели с вътрешно горене (ДВГ).

Докладът на Cox посочва, че ако през 2022 г. автомобилите с ДВГ са били около 88% от пазара, сега този дял е намалял до 75,1%. Въпреки това, те все още съставляват три четвърти от всички продажби на нови автомобили.

За да се открият автомобили с наистина голям обем на продажби, трябва да се погледнат по-отблизо тенденциите на хибридния пазар. Toyota, заедно със своята луксозна марка Lexus, е продала над 892 000 хибрида до септември тази година, отбелязвайки ръст от 26% спрямо същия период на предходната година.

Почти половината от всички автомобили, които Toyota продава тази година, са хибриди, а разликата с останалите производители е значителна. Honda се нарежда на второ място, като хибридите съставляват 18% от продажбите на компанията в САЩ за третото тримесечие. След нея се нареждат Ford (10%), Hyundai (9%) и Kia (6%).

Данните са предоставени от Cox Automotive.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации