Mercedes-Benz и Momenta обявиха предстоящото пускане на съвместно разработена интелигентна система за асистирано шофиране, базирана на технологията „Flywheel Big Model“ на Momenta.
Новата система ще дебютира тази есен в произвеждания в Китай изцяло нов електрически модел CLA. Тя ще предлага асистенция на водача както на магистрали и в градски условия, така и при паркиране – от едно паркомясто до друго. В бъдеще системата ще бъде интегрирана и в други модели на Mercedes-Benz, като по този начин ще подкрепи стратегията на марката за развитие на интелигентното асистирано шофиране.
Партньорство, създадено за китайския пазар
Mercedes-Benz отдавна е пионер в интелигентното шофиране, като още през 2017 г. стана първият международен автомобилен производител, инвестирал в Momenta. След години на стратегическо сътрудничество екипите на двете компании са работили в тясно сътрудничество за съвместното разработване на новата система. Проектирана специално за сложните пътни условия в Китай и оптимизирана от китайски и германски инженерни екипи, системата съчетава стандарта на Mercedes-Benz за динамика на шофиране с цялостния AI модел на Momenta. Резултатът е решение, съобразено с нуждите на китайските клиенти.
Дръмънд Джейкой, старши изпълнителен вицепрезидент на Mercedes-Benz Group China Ltd. и ръководител на отдела за изследвания, разработки и доставки на Mercedes-Benz в Китай, заяви, че компанията непрекъснато засилва вътрешните си възможности за изследвания и разработки и проактивно разширява сътрудничеството си с водещи китайски технологични предприятия. Той подчерта, че целта е авангардните технологии да се превръщат в продукти, които отговарят на нуждите на китайските клиенти. Според него новият изцяло електрически CLA е последният пример за това, като се използват технологичните предимства на Momenta в интелигентното асистирано шофиране, за да се предостави на клиентите по-безопасно и лесно за ползване интелигентно изживяване зад волана.
Сюдонг Цао, главен изпълнителен директор на Momenta, отбеляза, че Mercedes-Benz е еталон за лукс в автомобилната индустрия. Той добави, че чрез сътрудничеството се интегрира вековният инженерен опит на Mercedes-Benz с модерната AI технология на Momenta. Новата система в електрическия CLA е доказателство за това задълбочено сътрудничество. Задвижвана от модела „Flywheel“ на Momenta, базиран на самообучение, системата непрекъснато се развива чрез данни, за да осигури на потребителите безопасно, сигурно и първокласно изживяване при пътуване.
Строги стандарти за безопасност и надеждност
Всички данни за обучение на системата са събрани от китайски пътища и са обогатени с информация от опитни шофьори, за да се гарантира, че отговарят на нуждите на местните клиенти. Тестовете са проведени съгласно най-строгите стандарти на Mercedes-Benz, като съчетават мащабни пътни изпитания и усъвършенствани симулации с многостепенна проверка от различни отдели. Стотици автомобили са тествани по маршрути с голям трафик, в сложни среди и при предизвикателни сценарии в големите китайски градове. Успоредно с това най-съвременни симулационни платформи работят денонощно, покривайки стотици милиони километри и възпроизвеждайки данни от реалния свят, включително екстремни метеорологични условия като мъгла и силен дъжд, както и внезапни и сложни пътни инциденти, за да се гарантира надеждността на системата.
Momenta е първата компания в индустрията, която въвежда цялостна система за асистирано шофиране в масово производство. За новия електрически CLA инженерите многократно са настройвали координацията между задвижването, шасито и асистиращата система, за да постигнат еталонно усещане при взаимодействието между водача и автомобила. Чрез комбинирането на иновациите на Mercedes-Benz с водещата технология и доказания производствен опит на Momenta, цикълът от разработка до производство е значително съкратен, което подчертава успешното съчетание на стандартите на германската марка с иновациите от Китай.
Последвайте ни в Google News