Най-новият Mercedes C-Class дава сериозен повод за размисъл на купувачите, които търсят компактен седан от премиум сегмента. Моделът предлага елегантен дизайн, силно вдъхновен от по-големия си събрат E-Class, изключителен комфорт и модерни технологии на борда. Качеството на интериора е толкова високо, че може да се мери с това на много по-скъпи автомобили.
Ако към това се добави и подобрената ефективност на бензиновите и дизеловите версии с „мек хибрид“, както и пробегът от малко над 110 км изцяло на ток при плъгин хибрида C 300 e, C-Class се превръща в изключително убедителен избор, който заслужава внимание.
Обща информация за Mercedes C-Class
През последните години популярността на традиционните седани с бензинови и дизелови двигатели като Mercedes C-Class намалява. Високопроходимите SUV модели продължават да печелят сърцата на купувачите – тенденция, която не е убягнала на Mercedes. Затова компанията е положила допълнителни усилия при разработката на най-новото поколение C-Class, за да го запази конкурентоспособно. Външният дизайн, бордовите технологии, возията и комфортът са изцяло преработени, а най-привлекателната новост за потребителите с ограничен бюджет е въвеждането на „меки“ и плъгин хибридни варианти.
Предлага се и версия Urban Edition, която се фокусира върху комфорта, за разлика от спортното усещане на AMG Line.
Цени и експлоатационни разходи
Цените за Mercedes C-Class започват от малко над 46 000 паунда за бензиновия модел с 1,5-литров двигател в ниво на оборудване AMG Line и достигат над 62 000 паунда за плъгин хибрида C 300 de във версия AMG Line Premium Plus. При върховите модели на Mercedes-AMG обаче цените могат да надхвърлят 100 000 паунда.
Данните на експертите показват, че всички варианти на петото поколение C-Class, с изключение на AMG версиите, запазват между 50 и 53 процента от първоначалната си стойност за период от три години и пробег от близо 60 000 км. Моделът C43 AMG също се представя добре, като се очаква да запази между 48 и 49 процента от стойността си за същия период.
Двигатели, динамика и поведение на пътя
C-Class предлага гама от способни двигатели с привлекателна комбинация от мощност и ефективност. Последното поколение използва сериозно преработена версия на архитектурата MRA от предишния модел. Тази платформа се използва и за луксозния S-Class, като по-малкият седан се възползва от обновена система на окачване и подобрен комфорт на возене.
Всички модели от гамата на C-Class включват 48-волтова „мека хибридна“ система. Тя използва интегриран стартер-генератор, който възстановява енергията, губена при спиране. След това системата използва малкия електрически мотор, за да подпомогне ефективността на двигателя с вътрешно горене при ускорение. Макар да звучи сложно, технологията работи напълно незабележимо на пътя.
Дизеловият модел C 220 d с „мек хибрид“ предлага изключително плавно шофиране. С въртящ момент от 440 Нм, наличен още при 1800 об/мин, автомобилът ускорява без усилие до магистрални скорости и остава сравнително тих и спокоен дори при по-рязко натоварване.
Налични са пет индивидуални режима на шофиране: Comfort, Eco, Sport, Sport+ и Individual. Всеки режим е съобразен с определени предпочитания, като по-меката настройка Comfort е най-подходяща за ежедневно шофиране.
Mercedes дори е оборудвал плъгин хибридните си модели с възможност за зареждане с мощност до 55 кВт, което е по-бързо от обичайното за този клас автомобили. Така зареждането на батерията с капацитет 25,4 кВтч от 0 до 100 процента отнема едва 30 минути.
Дизеловите модели се представят по-добре по отношение на разхода на гориво: C 220 d постига до 3,7 л/100 км по комбинирания цикъл WLTP, а C 300 d – средно 4,3 л/100 км. Бензиновите C 200 и C 300 успяват да постигнат разход от около 5,3–5,9 л/100 км, но са с около 1000 до 2000 паунда по-евтини от еквивалентния дизелов модел.
Интериор, дизайн и технологии
Качеството на интериора и бордовите технологии в Mercedes C-Class са впечатляващи. На фона на сериозната конкуренция от стилни SUV модели и изцяло новите концепции на модерните електрически автомобили, които привличат вниманието на купувачите, Mercedes предприе значителна промяна, за да запази привлекателността на своя компактен седан.
Външният вид привлича погледа, но истинските подобрения са видими в интериора. Първокласните материали и безупречното качество на сглобката създават усещане за лукс, а гледката от шофьорското място напомня за умалена версия на лимузината S-Class.
Изчистеният дизайн на таблото е доминиран от огромен 11,9-инчов екран на инфоразвлекателната система, а 12,3-инчово дигитално приборно табло е стандартно за всички модели.
Стандартното оборудване включва 17-цолови джанти, система за избор на режими на шофиране Dynamic Select, круиз контрол, двузонов климатик, отопляеми предни седалки, кожена тапицерия, камера за заден ход и функция за безжично зареждане на смартфон.
Нивото на оборудване AMG Line вече е базово за гамата, но остава предпочитан избор за повечето купувачи. Подобно на M Sport при BMW, то се е превърнало в символ на престиж. 18-цоловите AMG джанти, аеродинамичният пакет, затъмнените задни стъкла и хромираните акценти придават на C-Class умерено агресивен вид.
Навигация, аудио и управление
Последното поколение на системата MBUX в C-Class заимства технологии директно от луксозния седан S-Class и се отличава с изключително гладка и интуитивна работа. Стандартният за всички модели 11,9-инчов портретен дисплей изглежда впечатляващо.
Главното меню е проектирано да показва три основни функции едновременно, а достъпът до допълнителни опции става с плъзгане наляво или надясно по чувствителния на допир екран. Въвеждането на дестинации в навигацията е улеснено от голяма екранна клавиатура, а маршрутите се изчисляват по-бързо в сравнение с основните конкуренти. Въпреки че липсват физически бутони за климатичната инсталация, големите дигитални контроли са лесни за разчитане и управлението им не е трудно.
Ако потребителят се изгуби в някое от подменютата, бутонът за връщане към началния екран остава постоянно видим, което значително улеснява навигацията в системата.
Един от малкото запазени физически бутони е този за асистиращите системи за шофиране, който позволява бързото превключване между тях.
Комфорт и практичност в купето
Mercedes C-Class предлага просторен интериор и отличен комфорт, но обемът на багажника не е толкова практичен, колкото при основните конкуренти в сегмента.
Комфортът в C-Class се усеща най-добре от шофьорското място. Сравненията с луксозната лимузина S-Class са напълно основателни, като моделите с ниво на оборудване AMG Line разполагат с тапицерия от кожа Artico, отопляеми седалки и климатичен контрол. Включен е и пакетът Seat Comfort, който осигурява разширени електрически настройки за намиране на перфектната позиция за седене.
Автомобилът обаче не е само стил без съдържание – добавени са и множество полезни и практични детайли, които имат за цел да улеснят ежедневието зад волана.
Асистиращи системи и оборудване
Стандартната камера за заден ход улеснява трудните маневри при паркиране, докато по-високите нива на оборудване включват 360-градусова камера и система Active Parking Assist. Последната използва радари и сензори, за да извърши по-голямата част от работата по паркирането вместо водача.
Инфоразвлекателната система MBUX с гласово управление помага на шофьора да се концентрира изцяло върху пътя. Като опция се предлагат и допълнителни технологии като head-up дисплей и функция за добавена реалност към навигационната система.
Размери и вътрешно пространство
Петото поколение на C-Class е по-голям автомобил в сравнение с модела, който заменя. Дължината на бизнес седана на Mercedes е увеличена до 4793 мм, а широчината – с 10 мм до 1820 мм, докато височината е намалена със 7 мм. Междуосието също е нараснало с 25 мм, което осигурява малко повече пространство в купето.
В предната част на C-Class има достатъчно място както за водача, така и за пътника до него. Пътуващите отзад се възползват от повече пространство за главата и коленете. Четирима възрастни могат да се настанят с лекота, като пети пътник на задната седалка би се чувствал комфортно предимно при по-кратки пътувания. Версията комби предлага малко повече място за главите на предните седалки и цели 30 мм повече в задната част на купето в сравнение със седана.
Багажник и капацитет на теглене
С обем от 455 литра, багажникът на C-Class отстъпва на пространството от 480 литра в BMW Серия 3, но надминава 445-те литра, предлагани в Audi A5. Въпреки това, обемът в Mercedes би трябвало да е достатъчно практичен за повечето нужди. Версията комби отново предлага по-голям капацитет – 490 литра, който нараства до 1510 литра при сгънати задни седалки.
Всички модели на C-Class имат капацитет на теглене от 1800 кг (за ремарке със спирачки), което е повече от достатъчно за повечето ежедневни нужди.
Надеждност и безопасност
През 2022 г. C-Class беше тестван от Euro NCAP и постигна максимална оценка от пет звезди за безопасност. За този резултат допринася широка гама от стандартно оборудване, като всички модели разполагат със система за следене на сляпата зона, асистент за поддържане на лентата, функция за автономно аварийно спиране и система Attention Assist, която разпознава умората у водача при дълги пътувания и го предупреждава да направи почивка.
Безопасността на пешеходците също е взета предвид чрез технологията „Активен преден капак“. Ако системата засече неизбежен сблъсък, капакът се повдига, за да създаде омекотяваща зона между него и двигателя, което помага за предотвратяване на сериозни наранявания.
Гаранция и сервизно обслужване
Mercedes предлага тригодишна гаранция с неограничен пробег за своя C-Class, с възможност за удължаване с още 12 или 24 месеца срещу допълнително заплащане. Предлага се и алтернативен вариант с месечен договор.
Сервизният план Mercedes ServiceCare позволява разходите за обслужване да бъдат разпределени на месечни вноски или платени предварително като еднократна сума.
Почти новите екземпляри от модела все още поддържат сравнително висока цена, а поддръжката на C-Class може да бъде скъпа. Застрахователните премии и разходите за обслужване отразяват факта, че това е премиум автомобил от среден клас. На пазара има голям избор от автомобили, тъй като моделът винаги се е продавал добре, но е изключително важно избраният екземпляр да разполага с пълна сервизна история и доказателства за редовна поддръжка.
Четвърто поколение (Mk4): 2014-2021 г.
Четвъртото поколение на Mercedes C-Class определено ще се хареса на тези, които търсят способен премиум седан от среден клас. Предлаган като седан, комби, купе или кабриолет, моделът носи усещане за стил и сравнително достъпен лукс, с които по-масовите конкуренти като Ford Mondeo и Volkswagen Passat просто не могат да се сравняват.
Гамата на C-Class е обновена през 2018 г., като наред с някои дискретни промени по екстериора са представени и нови плъгин хибриди – бензиновият C300e и дизеловият C300de. Те предлагат подобрена икономия на гориво и данъчни предимства за ползвателите на служебни автомобили.
Последвайте ни в Google News