Mercedes готви изцяло нова E-класа EQ, за да поправи грешките на EQE

Електрическият седан от среден клас ще заложи на класически дизайн, вдъхновен от версията с двигател с вътрешно горене, и ще изостави спорния заоблен стил.

Mercedes подготвя заместник на слабо продавания EQE под формата на новата E-класа EQ. Очаква се моделът да дебютира през 2027 г. и може да сподели технологии с електрическите C-класа и GLC.

Класически дизайн вместо футуризъм

Въпреки че прототипът е покрит с плътен камуфлаж, той следва стъпките на C-класа EQ и лесно може да бъде сбъркан с него. По-внимателен поглед обаче разкрива редица разлики, включително традиционни дръжки на вратите и странични огледала, разположени в основата на А-колоните. Електрическата E-класа изглежда по-дълга и има по-хоризонтална странична линия.

Маскировката скрива много детайли, но можем да очакваме изразителна предна част с голяма решетка, подобна на тази при електрическите GLC и C-класа. Забелязва се и широк долен въздухозаборник, както и временни фарове. Последните без съмнение ще бъдат заменени от серийни светлини със звезден мотив, който се превърна в отличителен белег на Mercedes.

Профилът силно напомня на стандартната E-класа, но изглежда, че електрическият вариант може да е дори по-дълъг. Макар да е трудно да се каже със сигурност, прототипът изглежда има удължени задни врати и по-голяма остъклена площ. Задната част е сравнително изчистена, с извит капак на багажника и дискретен спойлер. Те са допълнени от спортна броня с вграден дифузьор.

Технологии и очаквани характеристики

Фотографите не са успели да заснемат интериора, но се очаква електрическият седан да последва примера на GLC. Ако това се случи, моделът може да разполага с огромния 39.1-инчов MBUX Hyperscreen. От компанията обещават и подобрена шумоизолация, както и полуавтономна система за управление от Ниво 3.

Засега се знае малко друго за автомобила, но електрическият GLC дава някои насоки какво да очакваме. Той разполага с батерия с капацитет 94 кВч и 800-волтова електрическа архитектура, която позволява на кросоувъра да зареди пробег от над 300 км само за десет минути.

Версията GLC 400 4MATIC има комбинирана мощност от 490 к.с. и пробег по цикъла WLTP до 713 км. Моделът предлага също интелигентно въздушно окачване и система за завиване на задната ос, която завърта колелата с до 4.5 градуса. Можем да очакваме и термопомпа, както и спирачна система „one-box“, която обещава да осигури постоянно и сигурно усещане на спирачния педал, независимо дали автомобилът използва традиционните спирачки или системата за регенеративно спиране.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации