Чрез замяната на задните спирачни компоненти с двигатели, вградени в колелата, бъдещите електромобили биха могли да спестят сериозно тегло. Инженерите на Mercedes-Benz твърдят, че при новите модели на AMG задните спирачки могат драстично да намалеят или дори да изчезнат.
По-малко тегло и повече пробег
Преди малко повече от месец притежаваната от Mercedes компания Yasa представи рекорден електродвигател с тегло едва 12,7 кг, който може да генерира мощност до 1006 к.с. (750 kW). Сега компанията разкри, че този аксиално-поточен двигател ще се използва като агрегат, вграден директно в колелото, за следващото поколение електрически задвижвания и дори може да замени традиционните спирачни системи на задните колела.
От Yasa обясниха, че благодарение на изключително ефективното си регенеративно спиране, системата има потенциал драстично да намали размера на задните спирачки на електромобил или дори да ги премахне напълно при определени архитектури. Чрез улавяне на много по-голяма част от енергията, генерирана при спиране, тази технология може също да осигури значително увеличение на пробега.
Новото задвижване не само позволява създаването на значително по-леки, по-ефективни и по-мощни електромобили, но и освобождава огромно пространство в конструкцията на автомобила. Това дава на автомобилните производители безпрецедентна свобода да преосмислят и оптимизират разположението на компонентите, аеродинамиката и кинематиката на своите автомобили от следващо поколение.
Приложение в бъдещи AMG модели
Аксиално-поточните двигатели на Yasa ще бъдат използвани в новите изцяло електрически седан и SUV Mercedes-AMG GT. Уточнява се обаче, че при тези модели технологията няма да бъде приложена с вграждане в колелата. Вместо това те ще разполагат с един двигател на предния мост и два на задния.
Последвайте ни в Google News