Mercedes обяснява защо електрическите модели на марката имат „странна“ форма

Защо електромобилите на Mercedes приличат на „бонбон“

Още от премиерата на флагмана EQS, външният вид на модела е обект на разгорещени спорове. Футуристичният концепт Vision EQS обещаваше драматизъм и силно присъствие, но серийният автомобил се оказа с по-меки, заоблени и почти капковидни форми.

Феновете бързо му лепнаха прякора „бонбонче“, при това не с добро чувство. Сега от Mercedes най-накрая обясняват защо електрическите им модели изглеждат по този начин.

Оказва се, че тази дизайнерска посока е била изцяло подчинена на максималната ефективност. Всяка извивка е била оптимизирана за намаляване на въздушното съпротивление и увеличаване на пробега – ключов фактор във време, когато купувачите все още измерваха електромобилите с всеки допълнителен километър.

Аеродинамиката обаче не е била единствената причина. Главният технологичен директор на Mercedes, Маркус Шефер, обясни, че стилът е бил умишлен и насочен към много специфична група клиенти.

Пред изданието WhichCar той заяви, че първите ентусиасти са искали да бъдат различни. Сега обаче марката навлиза в масовия пазар и клиентите вече не желаят да демонстрират, че управляват електрически автомобил.

С други думи, „бонбоненият“ вид е бил повод за гордост, но само до един момент.

От BMW възприеха различна стратегия. Техните електрически модели почти не се различаваха от еквивалентите си с двигатели с вътрешно горене, като само фини детайли издаваха типа задвижване. Сега изглежда, че Mercedes се насочва в същата посока.

Бъдещите електрически CLA, EQC и следващото поколение C-Class ще бъдат почти идентични със своите събратя с конвенционални двигатели, дори ако платформите под тях са напълно различни.

Краят на „бонбонения“ дизайн и какво следва

Негативните реакции към заобления дизайн на електромобилите на Mercedes бяха толкова силни, че дори шефът на дизайна на компанията взе отношение по темата. Гордън Вагенер все още защитава EQS като „целенасочен и много прогресивен“, но признава, че моделът може да е бил пуснат „10 години по-рано“.

Точният автомобил, но в грешното време? Изглежда това е официалната позиция. Сега тази грешка в преценката се коригира. Наскоро представеният електрически GLC показва следващата глава в дизайна на марката – автомобил, който изглежда познат, въпреки че се задвижва от батерии.

Освен промяната в дизайна, Mercedes си поставя и по-високи технологични цели, като разработката на батерии с твърд електролит, планирани за 2030 г. Ако тази технология се появи по план, тя ще промени моделната гама много повече, отколкото който и да е фейслифт би могъл.

Дните на „бонбоните“ изглеждат преброени. Mercedes приключва с производството на електромобили, които изглеждат различно – следващата вълна е създадена, за да се впише в тълпата.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации