Четири месеца след европейския си дебют, Mercedes CLA излиза на пазара в Китай с версия, удължена с четири сантиметра. Тя се произвежда в Пекин и цели да спечели клиентите с пробег до 866 километра и гласов асистент с изкуствен интелект от ByteDance.
С дължина от 4,76 метра, моделът е с 40 милиметра по-дълъг от основния си конкурент Tesla Model 3. За купувачите в Китай голямото пространство за краката на задните седалки е решаващ критерий, поради което европейските производители често предлагат специални удължени версии на своите модели за местния пазар.
Автомобилът беше представен на китайската публика на събитие в Пекин на 5 ноември. С ценовата си политика германският производител също се насочва към Tesla като конкурент на най-големия автомобилен пазар в света. Средноразмерният седан стартира от 249 000 юана, или около 30 300 евро. За сравнение, базовата цена на Model 3 е 235 500 юана (около 28 700 евро).
Mercedes леко е намалил базовата цена на модела, познат там като „CLA 300 L“. При старта на предварителните продажби в края на септември цената все още беше 259 000 юана (около 31 600 евро). Над нея се предлага по-богато оборудвана версия, за която компанията от Щутгарт иска 285 600 юана (приблизително 34 800 евро).
За пазарния дебют Mercedes предлага специален модел, лимитиран до 100 бройки, на цена от 299 900 юана, или около 36 600 евро. Този модел включва стандартно дизайнерския пакет AMG, който иначе изисква доплащане, както и допълнителен дисплей за пътниците.
Технически характеристики и пробег
С пробег по стандарта CLTC до 866 километра, електрическият модел на Mercedes се нарежда сред електромобилите с най-голям автономен пробег на китайския пазар. Оборудван с батерия с капацитет 89 кВтч, CLA 300 L ясно превъзхожда Tesla Model 3, чиято версия с пробег от 830 километра беше представена през август.
Една от основните причини за тази впечатляваща стойност е ефективното задвижване: задният електромотор с мощност 200 кВт (272 к.с.) консумира едва 10,9 кВтч на 100 километра. По-късно се очаква и по-слаба и още по-икономична базова версия с мощност 165 кВт. Благодарение на своята 800-волтова архитектура и пикова мощност на зареждане от 325 кВт, китайският CLA се представя добре и на зарядните станции. В идеални условия е възможно зареждане на енергия за 370 километра пробег само за десет минути.
Производство и инфоразвлекателна система за Китай
Докато европейският CLA слиза от поточната линия в Ращат, Германия, CLA 300 L се произвежда на място в Пекин от съвместното предприятие Beijing Benz Automotive Co. Според информация на местната бизнес медия 36Kr от януари, стартът на производството, първоначално планиран за април 2025 г., е бил отложен за август поради софтуерни проблеми.
Съвременните инфоразвлекателни функции са по-важни за китайските клиенти, отколкото за европейските. В това отношение германските производители често отстъпват на своите конкуренти от Китай.
Произведената на място удължена версия на CLA има за цел да си върне позициите в тази област благодарение на най-новата версия на софтуера MB.OS. В кокпита Mercedes разчита на чипа Qualcomm Snapdragon 8295, който в момента е много популярен сред производителите в сектора на електрическите автомобили.
Последвайте ни в Google News