В поредна смела стъпка към демократизирането на високите технологии, MG ще превърне електрическия хечбек MG4 в първия достъпен електромобил за масовия пазар, който използва полутвърдотелна батерия. Продажбите стартират на 5 август, като новината беше обявена на медийно събитие на 17 юли 2025 г. Досега този тип технология беше ексклузивна за модели от най-висок клас като Nio ET5 или за чисто концептуални автомобили, но с MG4 тази граница е премината.

Иновативна батерия за по-висока безопасност и пробег

Полутвърдотелната призматична батерия, разработена от QingTao Energy за MG4, съдържа едва 5% течен електролит. Това решение подобрява безопасността, намалява консумацията на енергия и оптимизира работата при ниски температури. От MG твърдят, че батерията е преминала изключително строг тест за безопасност, включващ 360-градусово пробиване. Обявеният пробег е 537 километра по цикъла CLTC, а енергийната плътност достига 180 Wh/kg. Тези параметри дават потенциал на MG4 да промени правилата на играта в региони със студен климат, където пробегът е сериозно предизвикателство.

Дизайн, вдъхновен от Cyberster

Производството на обновения MG4 вече е в ход в завода на SAIC в Нанкин, Китай. Външният дизайн на автомобила е вдъхновен от електрическия спортен модел на MG – Cyberster, като се отличава с изваяна предна част, разделени светлинни блокове и светещо лого на марката. Тези визуални елементи превръщат MG4 в модерна алтернатива в сегмента на достъпните електромобили и разширяват неговата привлекателност към по-широка аудитория.

Със своята иновативна батерия, конкурентна цена и интелигентни функции, MG4 се позиционира като сериозен конкурент на световния пазар. В момент, когато потребителите и регулаторите все повече се фокусират върху достъпността и ефективността, моделът представлява не просто поредният електромобил, а олицетворение на визията за технологично напреднал и екологичен транспорт за всеки.

, ,

Подобни публикации