Mini с V8 от Hayabusa срещу McLaren с 775 к.с. в битка на крайностите

Това не е гледка, която се вижда всеки ден. Всъщност, може би никога. В една от най-невероятните битки, заснемани някога, атлетът на Monster Energy и златен медалист от X Games Лиъм Доран пренесе характерния за него хаос от света на раликроса в дуел на права отсечка. Неговият Autograss Mini с 500 к.с., задвижван от двигател на Hayabusa, се изправи срещу McLaren 600LT със 775 к.с., тунингован от ES Motor и управляван от ютюбъра Джейми Сонуга. Резултатът беше лудост, изпълнена с каране на задни гуми, писък на турбини и безстрашен контрол над газта, които противоречаха както на логиката, така и на физиката.

Терор на четири колела с двойна мощ от Hayabusa

Mini-то с двигател от Hayabusa е ръчно изработен шедьовър на британската моторспорт лудост. В него е поместен 3,2-литров RPE V8, който на практика представлява два 1,3-литрови мотоциклетни двигателя от Suzuki Hayabusa, съединени в един високооборотен атмосферен мотор, достигащ над 10 000 об/мин. С титаниеви вътрешни компоненти, индивидуални дроселови клапи и система за смазване със сух картер, компактният V8 двигател генерира над 500 к.с., които задвижват едва 545 кг стъклопласт и тръбна конструкция.

Мощността се предава към огромните задни гуми чрез секвенциална скоростна кутия, което осигурява на Mini-то съотношение от близо 1000 к.с. на тон. Това е повече от някои болиди във Формула 1. Минималната аеродинамика и късото междуосие го правят вълнуващо нестабилен, което обяснява защо Доран прекара половината състезание, гледайки към небето по време на каране на задни гуми с пълна газ.

Прецизност срещу чист хаос

За разлика от него, McLaren 600LT на Сонуга е инженерен шедьовър на прецизността и баланса. Тунингован от ES Motor, 3,8-литровият V8 двигател с двоен турбокомпресор на автомобила доставя 775 к.с. и 840 Нм въртящ момент чрез седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Неговото монококово шаси от въглеродни влакна, активната аеродинамика и гумите Pirelli Trofeo R работят в синхрон, за да увеличат максимално сцеплението и стабилността.

С тегло от около 1350 кг, съотношението мощност към тегло на McLaren все още надхвърля 570 к.с. на тон, което е по-малко диво от това на Mini, но далеч по-управляемо. На влажната писта неговата аеродинамична притискаща сила и системата за потегляне се оказаха решаващи, като поддържаха суперавтомобила със задно задвижване стабилен там, където Mini-то постоянно се опитваше да излети.

Още от стартовете с летящ старт, Mini-то на Доран правеше агресивни изправяния на задни гуми при скорости над 190 км/ч, вдигайки предницата си към небето, докато аеродинамиката на McLaren го държеше залепен за асфалта. Въпреки зрелището, McLaren надделя над Mini и в двете надпревари, като се възползва от стабилното си шаси, за да пресече финалната линия пръв. Сонуга се засмя след състезанието и заяви, че Лиъм е луд, но неговото Mini е шампионът на публиката.

Малко сцепление, много смелост и технически проблеми

Драг състезанията донесоха още по-голяма драма. След като предният капак беше свален, за да се намали подемната сила, Mini-то най-накрая зацепи чисто и записа време от 10,65 секунди за четвърт миля (402 метра) със скорост 208 км/ч, побеждавайки на косъм McLaren с неговите 10,73 секунди и 220 км/ч. В спринтовете от 0 до 97 км/ч (0-60 мили/ч), Mini-то на Доран постигна удивителните 2,83 секунди срещу 3,26 на McLaren. Когато обаче се появиха проблеми със скоростната кутия, McLaren подпечата победата в серията с две на една победи.

Сблъсъкът беше чист театър, в който две радикално различни интерпретации на скоростта се сблъскаха по зрелищен начин. McLaren демонстрира контролирана изтънченост, докато Mini въплъщаваше суров, нефилтриран хаос. Безстрашието на Доран, изстрелвайки се към небето с трицифрени скорости, ни напомня защо той е една от най-вълнуващите личности в моторните спортове.

Независимо дали предпочитате екзотични суперавтомобили или самоделни творения, съчетаващи лудост и гениалност, тази битка доказа едно: когато Лиъм Доран е зад волана, предвидимостта няма никакъв шанс. Никога не е имала и никога няма да има.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации