Въпреки новините за забавяне на темповете при преминаването към електрически автомобили, работата по подобряването на хибридните и изцяло електрическите модели продължава. Автомобилните производители и независими компании постоянно търсят нови начини за оптимизиране на батериите и тяхната ефективност. Един от потенциалните методи за усъвършенстване на хибридите включва използването на суперкондензатори.
Суперкондензаторът е устройство, което съхранява и освобождава електрическа енергия много по-бързо от стандартна батерия. Британската компания Allotrope Energy обяви, че е разработила нов клас суперкондензатори, които се отличават със значително по-висока енергийна плътност в сравнение с настоящите решения.
В хибриден автомобил подобен компонент може да осигури по-големи количества мощност за по-кратко време в сравнение със стандартните батерии. Тези суперкондензатори също така са способни да възстановяват енергията при спиране много по-бързо. Технологията позволява новите модули да бъдат два пъти по-малки и по-леки от досегашните. В основата на този пробив стои материал, наречен Lignavolt.
Lignavolt е устойчиво произведен нанопорест въглероден материал, за чието създаване не се използват редки метали. От Allotrope го извличат от лигнин – страничен продукт от производството на хартия. Суперкондензаторът, базиран на Lignavolt, може да събере цялата налична енергия само за шест секунди спиране. Според компанията, литиево-йонна батерия, способна на същото, би била с размерите и теглото на шкаф за документи и би струвала близо 2000 долара.
За сравнение, новият суперкондензатор тежи само 4 кг, има размерите на кутия за обувки и струва около 100 долара. Освен това температурата не влияе на работата му, както при литиево-йонните батерии, което елиминира нуждата от сложни системи за отопление и охлаждане. Компонентът не се износва като типична батерия, така че производителността му остава непроменена през целия експлоатационен живот.
Основният недостатък на суперкондензатора е, че той събира и освобождава заряда си толкова бързо, че не е подходящ за използване в изцяло електрически автомобили. Вместо това технологията е идеална за осигуряване на големи порции мощност в автомобили с хибридно задвижване. От Allotrope твърдят, че техният суперкондензатор с тегло около 4 кг може да удвои мощността на средностатистически семеен SUV.
Последвайте ни в Google News