Поглед към успешните години
За да се разбере контекстът на промените, е важно да се отбележи, че през 2024 г. – последната пълна година на пазара за първото поколение ASX – Mitsubishi продаде 12 330 бройки от своя малък SUV. Това му осигури пазарен дял от 15% в неговия сегмент.
Въпреки че беше един от най-старите нови автомобили на пазара, базиран на платформа от средата на 2000-те години, ASX беше петият най-популярен модел в своя клас. Пикът в продажбите на модела беше достигнат през 2019 г. с 20 806 продадени автомобила, което представляваше 21,3% от сегмента и изпреварваше най-близкия си конкурент с над 7000 бройки.
Промяна във фокуса: от корпоративни към частни клиенти
От Mitsubishi обаче поясниха, че по-достъпните версии на модела са били предпочитани основно от корпоративни клиенти, а не от частни купувачи, които са целта на новия ASX и които обикновено избират по-високите нива на оборудване.
През 2024 г. разпределението на продажбите показва, че 62% от всички продадени бройки ASX са били за частни клиенти, докато останалите 38% са били за корпоративни автопаркове. Представител на компанията заяви, че с новия ASX корпоративният пазар вече няма да бъде основен фокус, което на практика означава отказ от близо 40% от досегашния обем продажби.
Той обясни, че компанията е предлагала много разнообразна гама със седем версии, включително много достъпни варианти с ръчна скоростна кутия, насочени предимно към корпоративния пазар, но с много нисък обем на продажби. Тези базови модели са служили за постигане на атрактивна начална цена, но не са били версиите, които частните клиенти са купували.
Според него, най-търсеното от частните клиенти ниво на оборудване е било LS. Еквивалентът на тази версия в новото поколение е само с около 7000 долара по-скъп, което прави скока в цената не толкова голям, колкото се представя в някои медийни заглавия. Той добави, че с развитието на марката през следващите три до пет години ще стане ясно дали този ход е бил правилен и че компанията ще се адаптира според пазарните условия.
В резултат на новата стратегия Mitsubishi премахва базовото ниво на оборудване GS, както и версиите ES, MR и GSR от гамата на ASX.
Последвайте ни в Google News