Mitsubishi ASX за 2026 г.: Европейска промяна и по-висока цена

Новото Mitsubishi ASX представлява радикална промяна спрямо популярния си предшественик. Моделът за 2026 г. ще бъде по-малък и по-скъп, но за сметка на това ще се произвежда в Европа, ще предлага по-богато оборудване и по-добра динамика.

Радикална промяна за популярния SUV

След 15 години на пазара първото поколение на компактния SUV ще бъде заменено от изцяло нов модел. Всъщност, Mitsubishi ASX за 2026 г. е базиран на последното поколение Renault Captur, което представлява сериозна промяна в концепцията. Автомобилът изоставя статута си на достъпен и практичен модел в полза на един по-модерен и съответно по-скъп пакет.

Предизвикателства пред пазарния ветеран

Оригиналният ASX постигна сериозен успех, като от 2010 г. насам е реализирал близо 200 000 продажби само на австралийския пазар. Остава обаче въпросът дали по-високата цена на новото поколение няма да отблъсне купувачите, особено на фона на все по-силната конкуренция от по-достъпни модели като Chery Tiggo 4, GWM Haval Jolion и MG ZS.

Новото второ поколение Mitsubishi ASX е разработено в тясно сътрудничество с Renault и споделя обща платформа с модела Captur.

Кога Mitsubishi ASX модел 2026 г. излиза в продажба в Австралия?

Очаква се новото Mitsubishi ASX да пристигне в австралийските представителства през последното тримесечие на 2025 г. Автомобилът ще се произвежда в завода на алианса в испанския град Валядолид.

От Renault Австралия работят по сходен график за тясно свързания модел Renault Captur, но все още не са обявили конкретна дата за старт на продажбите.

При пускането на пазара Mitsubishi ASX ще се предлага в три познати нива на оборудване – LS, Aspire и Exceed, като всички ще разполагат с еднакъв двигател и задвижване.

Колко струва Mitsubishi ASX модел 2026 г.?

Базовото ниво на оборудване, LS, ще стартира от 37 740 австралийски долара без включени такси и разходи по регистрация. Средното ниво Aspire е с цена от 42 690 долара, а топ версията Exceed започва от 46 490 долара.

Това представлява значително увеличение спрямо настоящия модел ASX, чиито цени за по-високите нива на оборудване GSR и Exceed са съответно 32 740 и 35 240 австралийски долара.

Новото позициониране извежда ASX далеч над най-продаваните и силно конкурентни компактни SUV модели от китайски производители като Chery Tiggo 4, GWM Haval Jolion и MG ZS. Цената му е по-висока и от тази на лидера в сегмента Hyundai Kona, който стартира от 32 700 долара, както и на популярния Mazda CX-3, чиято базова цена е 30 370 долара.

За новото Mitsubishi ASX ще се предлага сервизно обслужване с фиксирана цена за период до 10 години, но подробности като цени и интервали все още не са обявени. Автомобилът идва с гаранция от пет години или 100 000 км, която може да бъде удължена до 10 години или 200 000 км, ако цялото обслужване се извършва в оторизирани сервизи на Mitsubishi по график.

Дизайн и оборудване на Mitsubishi ASX модел 2026 г.

Новият ASX е почти идентичен с обновения Renault Captur, като разликите се свеждат до леки промени в стила и спецификациите. Двата компактни SUV модела използват общата платформа CMF-B на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. От Mitsubishi подчертават, че ASX има уникална визуална идентичност благодарение на различната предна решетка, логото с трите диаманта и надписа на марката отзад. Въпреки това предните и задните LED светлини изглеждат идентични.

Важно е да се отбележи, че новото Mitsubishi ASX е по-малко от своя предшественик. Според европейските спецификации, модел 2025 г. е с дължина 4227 мм (-138 мм), широчина 1797 мм (-13 мм) и височина 1567 мм (-73 мм). Междуосието също е малко по-късо – 2639 мм (-31 мм), което може да означава по-малко вътрешно пространство.

Задната седалка в новия ASX обаче разполага с плъзгащ механизъм, който позволява движение напред и назад в диапазон от 160 мм. Това помага за увеличаване на товарния обем, който е 330 литра при най-задно положение на седалките (по-малко от настоящите 393 л). При преместване напред на делимата в съотношение 60/40 седалка се освобождават допълнителни 69 литра.

Всички версии на ASX ще се предлагат с 1,3-литров турбо бензинов двигател, алуминиеви джанти (17-цолови за LS и 18-цолови за Aspire/Exceed), климатроник, круиз контрол, мултифункционален волан с пера за смяна на предавките, електрически управляеми и отопляеми външни огледала, както и електронна паркинг спирачка с функция за автоматично задържане.

Ниво Aspire добавя тонирани стъкла, сгъваеми огледала, амбиентно интериорно осветление, отопляем волан и три допълнителни режима на шофиране (Comfort, Sport и Perso) освен стандартния Eco.

Топ версията Exceed включва панорамен покрив, двуцветна боя на екстериора, тапицерия от черна кожа, отопляеми предни седалки и електрическо регулиране само за шофьорската седалка.

Какво задвижва новото Mitsubishi ASX?

Въпреки че на други пазари се предлагат хибридни задвижващи системи, версията на Mitsubishi ASX модел 2026 г., предназначена за Австралия, ще се задвижва от конвенционален 1,3-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател. Агрегатът развива мощност от 113 кВт и 270 Нм въртящ момент. Задвижването е само към предните колела и се осъществява чрез седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, като опция за задвижване на четирите колела не се предлага.

Според Mitsubishi официалният комбиниран разход на гориво е 6,4 л/100 км.

За сравнение, атмосферният 2,0-литров двигател, използван в първото поколение ASX, което вече не може да бъде поръчано, генерираше 110 кВт/197 Нм и имаше комбиниран разход от 7,6 л/100 км с автоматична трансмисия. Настоящите нива на оборудване GSR и Exceed използват по-мощен 2,5-литров двигател със 123 кВт/222 Нм и заявен разход от 7,9 л/100 км. Ръчна скоростна кутия вече не се предлага и няма да бъде налична за новия ASX при пускането му на пазара.

За международните пазари Mitsubishi наскоро обяви ново поколение хибридна система, базирана на 1,8-литров бензинов двигател с мощност 80 кВт, основен електромотор с 36 кВт, вторичен електромотор с 15 кВт и литиево-йонна батерия с капацитет 1,4 кВтч. Производителят твърди, че хибридният ASX (HEV) може да измине около 1000 км с пълен резервоар гориво и напълно заредена батерия.

Какви са технологиите и системите за безопасност в новия Mitsubishi ASX?

Налице е значителна разлика в оборудването за безопасност в различните нива на Mitsubishi ASX модел 2026 г. Базовата версия LS включва камера за заден ход и задни паркинг сензори, както и някои основни системи за подпомагане на водача (ADAS) като предупреждение за умора на водача, асистент за аварийно поддържане на лентата, система за смекчаване на челен сблъсък, предупреждение и предотвратяване на напускане на лентата и предупреждение за безопасна дистанция.

Нивата на оборудване Aspire и Exceed добавят паркинг сензори отзад и отстрани на автомобила, както и множество допълнителни асистенти: система за следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад, асистент за безопасно излизане, асистент за поддържане на лентата (LKA), асистент за движение в задръстване (TJA) и адаптивен круиз контрол (ACC). Налична е и системата Mi-Pilot, която комбинира LKA, TJA и ACC, за да поддържа ASX в центъра на лентата и при необходимост да спре автомобила напълно.

По-рано тази година Renault Australia проведе тестове за валидация на системите ADAS и технологиите за свързаност на новото Renault Captur, но предстои да се види дали тази калибрация ще важи и за Mitsubishi ASX.

Очаква се всички модели ASX да бъдат оборудвани с двойни предни и предни странични въздушни възглавници, странични въздушни възглавници тип „завеса“ от всяка страна и две точки за закрепване на детски столчета ISOFIX отзад. Настоящият Renault Captur има петзвезден рейтинг за безопасност от ANCAP, базиран на тестове на Euro NCAP, проведени през 2019 г., но той изтича през декември 2025 г. Поради това както новото Captur, така и тясно свързаният с него ASX ще се нуждаят от допълнителни тестове, за да запазят петзвездната си оценка.

В ASX ще се предлагат технологии за свързаност, включително вградени услуги на Google с Google Play, Google Maps и гласов асистент Google Assistant, но базовият модел LS не разполага с тях.

Версията LS получава 10,4-инчовия централен сензорен екран, наличен и при Aspire и Exceed, но останалите технологични акценти са запазени за по-високите нива на оборудване. Освен вградените услуги на Google, те предлагат сателитна навигация, безжично зареждане на телефон и изцяло дигитално 10-инчово приборно табло, което може да се персонализира. За сравнение, базовият модел е със 7-инчов дисплей с конвенционални уреди.

Всички модели разполагат със система за безключов достъп и стартиране тип „смарт карта“, която е свързана със светлинни анимации за „добре дошли“ и „довиждане“ при приближаване или напускане на автомобила.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации