Mitsubishi представи плъгин хибридния концепт Elevance

Mitsubishi може и да е по-малък автомобилен производител, но това не пречи на компанията да има големи амбиции. Изложението Japan Mobility Show (старото Tokyo Motor Show) е идеалното място за представяне на смели идеи, а тази година Mitsubishi демонстрира нов концептуален модел на име Elevance. Макар да е очевидно, че става дума за прототип без ясни намерения за серийно производство, Mitsubishi Elevance Concept въплъщава визията на марката за много от модерните технологии, които ще определят бъдещето на автомобилната индустрия.

Плъгин хибридно задвижване

Концептът Elevance разполага с плъгин хибридно задвижване, а не с изцяло електрическо – тенденция, която се наблюдава все по-често, тъй като производителите се отдръпват от идеята за ускорен преход към електрически автомобили. Моделът използва батерия с голям капацитет за максимален пробег на ток, а от Mitsubishi твърдят, че високоефективният двигател с вътрешно горене може да работи с въглеродно неутрални горива. Разбира се, екологичността на такова решение зависи от наличието на достъпни и съвместими горива за водачите. Все пак Mitsubishi вече има сериозен опит с плъгин хибридите, какъвто е продаваният и днес Outlander PHEV.

Електрическо задвижване на четирите колела

Elevance разполага и със система за задвижване на четирите колела с четири електромотора – по един, вграден във всяко от предните колела, и двойка мотори с технология за активен контрол на векторната тяга (Active Yaw Control) отзад. От Mitsubishi обясняват, че тази версия на системата S-AWD позволява на Elevance да контролира сцеплението на всяко колело индивидуално, което е от полза при движение извън пътя. Налична е и система за контрол на каросерията, която увеличава стабилността и осигурява плавно возене по неравни терени, което според компанията помага за предотвратяване на прилошаване по време на път.

Изкуствен интелект на борда

В интериора Elevance Concept разполага с „втори пилот“, базиран на изкуствен интелект, който е интегриран в LCD дисплеите на волана и на приборното табло. Този роботизиран асистент може да помага на водача да стигне до крайната си цел, но също така и да предлага дестинации въз основа на информация за начина на живот и предпочитанията на човека. Системата може да използва сензорите на автомобила, за да анализира околната среда и да предлага маршрути за шофиране, съобразени с тези условия.

Пространство за цялото семейство

Mitsubishi Elevance Concept има три реда седалки с място за шестима пътници, което означава, че всеки разполага с достатъчно лично пространство и удобни кожени кресла. От Mitsubishi уверяват, че е предвидено и голямо товарно пространство, като същевременно Elevance има и възможност да тегли ремарке. Плъгин хибридната система може дори да захранва с електричество кемпер, осигурявайки максимален комфорт и удобство по време на къмпинг сред природата.

Заключителен анализ

Elevance е само концепт, но неговото плъгин хибридно задвижване и усъвършенствана система за задвижване на четирите колела са точно тези характеристики, които биха се оценили от съвременните клиенти. И макар външният му вид да е пресилен, както се очаква от концептуален автомобил, той не е твърде далеч от дизайн, който бихме могли да видим по пътищата. Добър пример е Kia EV9, при който преходът от концепция към сериен модел беше основно въпрос на фини детайли. Идеята за просторен плъгин хибрид с голям пробег и добри офроуд възможности изглежда напълно логична за днешния пазар.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации