Мнение: Не е нужно да бракувате машините си, за да се възползвате от хибридизацията

Според Стив Хорняк, главен директор по приходите в BrightDrop, дебатът за електрификацията на извънпътната техника е станал разочароващо поляризиран. Или залагате изцяло на електрическо задвижване, или оставате с дизела. Това черно-бяло мислене обаче струва на индустрията милиони под формата на разходи за гориво, вредни емисии и пропуснати конкурентни предимства, докато чакаме батерийната технология да навакса нуждите на тежката техника.

Ето я неудобната истина: пълното преминаване към електрическо задвижване при строителната, минната и селскостопанската техника все още е на години разстояние от това да бъде възможно във всички сфери. Цената на батериите или пространството за монтажа им може да бъде предизвикателство за някои приложения, а в много ситуации зарядната инфраструктура просто все още не съществува. Междувременно, с всеки ден забавяне, губим огромни средства за гориво и изоставаме от целите за намаляване на емисиите.

Революцията на преоборудването

Тук нещата стават интересни: не е нужно да бракувате съществуващия си машинен парк, за да се възползвате от хибридизацията. Подходящата технология за електрически двигатели може да бъде вградена в съществуващата техника, без да се налага пълен редизайн на архитектурата на машината.

Присъствал съм на достатъчно срещи на борда на директорите, където разговорът протича така: „Бихме искали да преминем към електричество, но не можем да оправдаем препроектирането на цялата ни продуктова линия и преоборудването на производството.“

Справедливо. Но какво, ако не се налагаше?

Ключът е в използването на аксиално-поточни двигатели, които се побират в съществуващите пространства. Когато можете да вградите хибридна система между двигателя и трансмисията, без да променяте шасито, окачването или рамата, вие елиминирате ефекта на доминото от разходи, който обикновено убива проектите за електрификация още в зародиш.

Производителите на извънпътна техника се нуждаят от решения днес, за да помогнат на операторите в строителството и други сектори. Те се сблъскват с растящи цени на горивата, все по-строги регулации за емисиите и нарастващ натиск за намаляване на шума в градска среда. Те не могат да чакат години за перфектното решение. Производителите трябва да предложат работещо такова сега.

Ето защо интелигентните инвестиции се насочват към нишови, извънпътни пазари, където вземането на решения е по-бързо, а проблемните точки са по-осезаеми. Производителите могат да преминат от концепция до производство за 12 до 24 месеца.

Възвръщаемост на инвестицията и оперативни ползи

Нека го кажа с думи, които имат значение: възвръщаемост на инвестицията. В повечето хибридни приложения наблюдаваме периоди на възвръщаемост от една до две години, а не хоризонтите от седем до десет години, които провалят повечето предложения за капиталово оборудване.

Сметката е проста: ако изгаряте по-малко гориво, оперативните ви разходи спадат незабавно. При отдалечени минни операции, където горивото трябва да се транспортира, икономиите могат да бъдат драстични. В морските приложения виждаме оператори, които постигат по-голям пробег с по-малки резервоари, което фундаментално променя икономиката на плавателните съдове. В много случаи първоначалният капиталов разход е минимален. Когато производителите намаляват размера на дизеловия двигател и добавят електрически мотор, те често постигат паритет на разходите или са близо до него. Истинските икономии идват в оперативната фаза.

Реалността на инфраструктурата

Опитайте се да намерите инфраструктура за зареждане на селскостопанска техника по време на жътва. Тя просто все още не съществува и няма да бъде универсално достъпна в продължение на години. Хибридните системи заобикалят този проблем. Те използват съществуващата горивна инфраструктура, като същевременно драстично намаляват консумацията. Те са мостовите системи, които позволяват намаляване на оперативните разходи и емисиите сега, вместо да се чака инфраструктурата да навакса.

Намаляването на шума е нещо, което не влиза в сметките за икономия на гориво, но става все по-важно. Хибридните системи могат да работят в изцяло електрически режим при маневриране с ниска скорост, което драстично намалява нивата на шум на строителните обекти. Тук не става въпрос просто да си „добър съсед“. Става въпрос за продуктивност. Умората на работниците от постоянния шум е реален разход. Оборудване, което може да работи по-тихо през определени фази, създава по-добра работна среда и в крайна сметка по-висока производителност.

Прагматичният път напред

Бъдещето на извънпътната техника не е „всичко или нищо“. То е прагматична прогресия: хибрид днес, изцяло електрическо задвижване, когато това стане работещо за индустрията и конкретния случай на употреба. Производителите, които разбират това, вече печелят конкурентни предимства, като предоставят по-ниски оперативни разходи и подобрена производителност на оборудването за операторите.

Въпросът не е дали да се премине към електрификация. Въпросът е дали да се напредва към нея сега, или да се чака съвършенството. Умните производители избират хибридни системи, които осигуряват незабавна възвръщаемост на инвестицията за операторите, като същевременно ги позиционират за това, което предстои.

Да не правиш нищо пред лицето на растящите оперативни разходи е вариант, който никой не бива да обмисля. С хибридизацията секторът на тежката техника може да направи голяма крачка към бъдещето на 100% електрификация.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации