Модерна Honda S2000: Дизайнери представят своята визия за легендата

Независими дизайнери продължават да разпалват въображението на феновете с модерни интерпретации на Honda S2000. След предложението на Теофилус Чин, друг дигитален артист, Лука Серафини, също сподели своята визия за това как би могъл да изглежда съвременният роудстър.

В задната част на автомобила носталгията е заменена с модерни елементи, като LED светлинна лента по цялата широчина и масивна черна декорация на бронята. Макар тази част да не изглежда толкова елегантна, колкото изящната задна част на оригинала, тя запазва двойните ауспухови накрайници на видно място.

Именно тези ауспуси подсказват, че това възраждане на S2000 не е предвидено като изцяло електрически автомобил. Предвид факта, че Honda намалява инвестициите си в електромобили за сметка на хибридите, двигател с вътрешно горене изглежда като логичния избор.

Какъв двигател би задвижвал модерна S2000?

В съответствие с оригиналната формула, феновете със сигурност биха предпочели съвременна версия на високооборотния атмосферен двигател. Оригиналът включваше легендарния 2.0-литров F20C с мощност 237 к.с. в първата версия (AP1) и по-големия 2.2-литров F22C1 с 237 к.с. във втората (AP2), който беше преработен за по-висок въртящ момент в ниските обороти, запазвайки характерното усещане във високия диапазон.

Дори две десетилетия по-късно, двигателят F20C остава напълно конкурентоспособен спрямо днешните леки спортни автомобили. Той произвежда повече мощност от 2.4-литровия четирицилиндров двигател на Toyota GR86 модел 2026 г. (228 к.с.), да не говорим за 2.0-литровия агрегат на Mazda MX-5 със своите 181 к.с.

Алтернативно, Honda би могла да избере пътя на турбокомпресора, като заеме 2.0-литровия двигател от Civic Type R, който доставя 325 к.с. Теоретично, хибридна система би могла да повиши производителността и да намали емисиите, но това би било в разрез с философията на модела за лекота и чиста динамика, която определяше оригиналната S2000. Второто поколение на Acura NSX вече показа какво се случва, когато тази формула се усложни.

Предизвикателства пред възраждането на модела

По-голямо препятствие се крие под ламарините. В момента Honda не разполага с подходяща платформа със задно задвижване за малък роудстър, което прави конкуренцията с автомобили като Nissan Z трудна, а според финансовия отдел на компанията – дори невъзможна. И докато симулираната смяна на предавки в модела Prelude може да забавлява някои, тя не може да замени истинското усещане от шестстепенна ръчна скоростна кутия, съчетана с високооборотен двигател.

Въпреки големия интерес сред ентусиастите, шансовете за истинско завръщане на S2000 остават малки. Настоящата стратегия на Honda включва пускането на 13 нови хибридни модела до 2030 г., което оставя малко място за нискотиражен роудстър. Все пак независимите дизайнери ще продължат да подхранват мечтите на феновете със своите проекти, поне докато Honda не предложи нещо реално.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации