Модифициран Jaguar XK120 от 1951 г. отдава почит на холивудска икона

Измина повече от половин година, откакто един от най-емблематичните производители на автомобили в света, Jaguar, потъна в мълчание. Компанията влезе в период на трансформация, от който се очаква да се завърне като производител на изцяло електрически автомобили.

Не е ясно колко дълго ще продължи този процес, нито дали ще бъде успешен. Въпреки това рискът хората да забравят за Jaguar е минимален, тъй като богатото наследство на компанията гарантира, че името ѝ ще се помни. Доказателство за това са модели като XK120 – спортен автомобил, произвеждан между 1948 г. и 1954 г., който днес е един от най-търсените колекционерски екземпляри в света, като цените често доближават 200 000 долара.

Тази сума обаче се отнася за стандартен автомобил в перфектно състояние. Силно модифицираният XK120, представен тук, може да достигне значително по-висока цена, ако привлече правилните купувачи през януари. Тогава той ще бъде предложен на търг от Barrett-Jackson в Скотсдейл, Аризона.

Вдъхновение от златната ера на Холивуд

Уникалният, ръчно изработен проект е дело на къстъм майстора Джон Д’Агостино и дизайнера Удроу Паркър, със съдействието на калифорнийското ателие Oz Kustoms. Първоначално автомобилът е бил в отлично състояние и собственост на анонимен колекционер, но в сегашния си вид представлява нещо много повече.

Автомобилът е модел 1951 г. с ниво на оборудване SE и е проектиран като почит към актьора Кларк Гейбъл. Причината е, че холивудската легенда е човекът, който спомага за популяризирането на XK120 в Америка, бидейки един от първите американски собственици на модела.

Твърди се, че всеки метален панел по каросерията е преработен, което прави този XK120 напълно уникален. Благодарение на снижаването на покрива със 7,5 сантиметра, автомобилът изглежда по-нисък и аеродинамичен. Предните колони и челното стъкло са снижени и с променен наклон от 5 сантиметра, което му придава по-агресивен вид.

В задната част панелите са ръчно оформени, за да паснат на покритите задни калници. Страничните лайстни и медальоните с персонализирани емблеми на Jaguar се открояват на фона на боята Silver Blue Pearl.

Класическа механика под нова обвивка

Интериорът също е напълно преработен. Най-забележителната промяна е снижаването и удължаването на кокпита, като същевременно са запазени правилните пропорции за комфортна позиция на шофиране. Повечето повърхности са тапицирани с кожа.

Автомобилът все още използва оригиналния си 3,4-литров редови шестцилиндров двигател с два горно разположени разпределителни вала. Благодарение на странично разположените си карбуратори, той достига максимална мощност от 200 к.с., които се предават към колелата чрез 4-степенна ръчна скоростна кутия.

Съобщава се, че създателите са работили две години само върху изработката на каросерията. Този факт би трябвало да послужи като допълнителен стимул за участниците в търга, които ще наддават за автомобила без резервна цена през януари следващата година.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации