Audi се завръща в света на електрическите велосипеди с нов модел, който опровергава очакванията за еднократен експеримент. Второто поколение на електрическия планински велосипед (e-MTB) е разработено за сериозно каране по пресечен терен, като предлага подобрени компоненти и изненадващо по-ниска начална цена. С цена от 5 850 долара, той е по-достъпен дори от някои стандартни електрически велосипеди, които не са свързани с луксозна автомобилна марка.
Партньорство с Fantic и ключови подобрения
Проектът е осъществен в сътрудничество с италианския производител на мотоциклети и електрически велосипеди Fantic. Новият e-MTB 2.0 използва същата алуминиева рама като своя предшественик, но включва ключови подобрения. Дизайнът е вдъхновен от състезателния прототип RS Q e-tron, а задвижването е поверено на подобрена система SRAM и по-големи спирачки EPTA STAGE.
Задвижване и пробег
Велосипедът е оборудван с обновен двигател Brose S-MAG, който осигурява мощност от 250 вата и въртящ момент до 90 Нм. Системата подпомага колоездача до достигане на скорост от 32 км/ч. В зависимост от терена и усилието, пробегът с едно зареждане може да варира значително – от около 20 до 145 километра. Малък дигитален дисплей предоставя информация за скоростта, нивото на подпомагане и състоянието на батерията.
Окачване и шаси за тежки терени
Моделът разчита на така наречената „мълет“ конфигурация, която комбинира 29-инчово предно колело за по-лесно преодоляване на големи препятствия и 27,5-инчово задно колело за по-добра пъргавина. Окачването е поверено на компоненти от висок клас на Öhlins – вилка RXF38 m.2 и заден амортисьор TTX22m.2, които осигуряват ход от 180 мм. Audi предлага и допълнителни аксесоари към велосипеда, включително каска и раница за хидратация. Доставките до първите клиенти вече са започнали.
Последвайте ни в Google News