Въпреки че японските производители навлязоха на масовия пазар на хибриди още през 1997 г., южнокорейските компании ги последваха скоро след това. Hyundai представи първия си хибрид Elantra LPI през 2009 г., а днес Hyundai Motor Group, която включва Hyundai, Kia и Genesis, предлага богата гама от икономични автомобили, за да отговори на нарастващото търсене.
Докато Hyundai Elantra Hybrid често е сочен за един от най-ефективните хибриди, възниква въпросът кой е еквивалентният модел за почитателите на Kia. Отговорът за тези, които предпочитат кросоувър, е ясен.
Kia Niro: Ефективност в кросоувър формат
Най-икономичният автомобил на Kia, който не изисква зареждане в електрическата мрежа, е Niro Hybrid модел 2025 г. Този субкомпактен хибриден кросоувър SUV предлага отличителен стил и силно присъствие на пътя, като цената му е съвсем малко по-висока от тази на седана Elantra Hybrid.
Ключовото предимство на модела е неговият впечатляващ комбиниран разход на гориво. С показател от 53 мили за галон, което се равнява на приблизително 4,4 литра на 100 километра, Niro се утвърждава като изключително практичен избор за ежедневието.
Сравнение на техническите характеристики
Kia Niro Hybrid модел 2025 г. се изправя срещу сериозна конкуренция в лицето на Toyota Corolla Cross Hybrid и Subaru Crosstrek Hybrid. Моделът на Kia е оборудван с 1,6-литров четирицилиндров хибриден двигател с мощност 139 к.с. и въртящ момент от 264 Нм, като задвижването е само предно, а трансмисията е 6-степенна с двоен съединител. Toyota Corolla Cross Hybrid разчита на 2,0-литров хибриден агрегат със 196 к.с. и задвижване на четирите колела (AWD). Subaru Crosstrek Hybrid използва 2,5-литров боксеров двигател, който генерира 194 к.с. и 270 Нм въртящ момент, също със задвижване на четирите колела. И двата японски модела са с e-CVT трансмисия.
Въпреки че японските конкуренти на Niro са значително по-скъпи, те предлагат по-мощни хибридни системи, които оправдават цената им. Това обаче е за сметка на по-висок разход на гориво. Corolla Cross Hybrid постига комбиниран разход от 5,6 л/100 км, докато Subaru Crosstrek е най-малко ефективен с разход от 6,7 л/100 км. В същото време Kia Niro се отличава с изключителна икономичност – 4,4 л/100 км за нивата на оборудване LX, EX и SX, и 4,8 л/100 км за версиите EX Touring и SX Touring. По отношение на теглителния капацитет, Toyota може да тегли до 680 кг, Subaru – до 454 кг, а за Kia Niro не се предлага такава възможност.
Най-достъпният хибрид на Kia
Основният акцент при Niro Hybrid е достъпността. Моделът може да не е най-бързият или най-способният заради своя 1,6-литров паралелен хибриден двигател и липсата на задвижване на четирите колела, но със стартова цена от 26 990 долара това едва ли би имало значение за повечето купувачи. За тях основната мотивация за покупка е именно достъпната цена.
В сравнение с Hyundai Elantra Hybrid, който използва подобна задвижваща система, Niro предлага значително по-практичен интериор. Въпреки че Elantra е по-дълъг, вътрешното пространство на Niro е по-голямо – обемът за пътниците е 2975 литра срещу 2815 литра при седана. Същото важи и за багажното пространство, където кросоувър каросерията на Niro осигурява 646 литра обем при вдигнати задни седалки, докато при Elantra Hybrid той е едва 402 литра.
Какво получавате срещу цената си
Като най-ефективния и достъпен автомобил на Kia без възможност за външно зареждане, Niro предлага атрактивен дизайн още в базовото си ниво. С елегантната си предна част със стандартни LED дневни светлини, отличителен страничен профил с функционален аеродинамичен елемент на задната колона и смел дизайн на задната част с тънки вертикални LED светлини, дори базовият модел LX изглежда добре.
Дори 16-инчовите двуцветни алуминиеви джанти на базовото ниво LX изглеждат стилно и същевременно позволяват на Niro Hybrid да бъде максимално ефективен. Причината е, че 18-инчовите джанти на по-високите нива на оборудване EX Touring и SX Touring влошават комбинирания разход на гориво от 4,4 на 4,8 л/100 км. Изборът на по-високите нива, особено върховото SX Touring, обаче осигурява стилен хибриден кросоувър с двуцветна боя, пълно LED външно осветление, електрически заден капак и други премиум екстериорни елементи.
Модерен интериорен дизайн, но с компромиси
Интериорът на всички варианти на Niro Hybrid се отличава със стилно оформление с множество извивки и интересни форми. Както при повечето автомобили в този ценови клас обаче, усещането за качество варира значително между различните нива на оборудване. В базовия LX стилният интериор е изпълнен предимно със сива пластмаса. Това има своите предимства, тъй като по-малкото гланцирани черни панели означават по-малко повърхности, податливи на надраскване, но матовата сива пластмаса около 8-инчовата инфоразвлекателна система и дигиталното приборно табло не е особено привлекателна.
Преминаването към ниво на оборудване EX придава на инструменталния панел и 10,25-инчовата инфоразвлекателна система по-цялостен вид, тъй като двата екрана са разположени в един стъклен панел. В този вариант интериорът започва да се усеща значително по-качествен благодарение на повечето меки на допир материали, комбинирани със тапицерия от синтетична кожа.
Линейна хибридна система за по-естествено усещане
Ако сте стигнали дотук в статията, вероятно сериозно обмисляте покупката на Niro Hybrid. За щастие, имахме възможност да тестваме Niro Plug-In Hybrid, който споделя основните си характеристики със стандартния хибрид, с изключение на по-мощния си електрически двигател и възможността за зареждане в електрическата мрежа.
С 1,6-литрова хибридна система обаче ускорението е по-скоро умерено, отколкото спиращо дъха. Дори тестваната версия Plug-In Hybrid със своите 180 к.с. се нуждае от около 9,5 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Това дава ясна представа, че стандартният хибрид със своите 139 к.с. предлага още по-спокойна динамика. Все пак основният мотив за избор на Niro Hybrid е най-добрата горивна ефективност в класа, а цената за това е по-ниската мощност.
Комфортът е основен приоритет
В унисон с плавното и линейно хибридно задвижване е и характерът на автомобила, който е изцяло насочен към комфорта. Тъй като това не е мощен автомобил, най-разумният подход е да се шофира спокойно, за да се постигне максимална ефективност. При такъв стил на управление водачът може да се наслади на комфортната возия и отличните, лесни за контролиране, характеристики на регенеративното спиране. Системата може да се управлява чрез пера на волана, а при превключване в режим Sport същите пера служат за ръчна смяна на предавките на шестстепенната трансмисия с двоен съединител.
Един от леките недостатъци е нивото на шум, особено на магистрала, когато двигателят с вътрешно горене работи. Като цяло обаче Niro се представя компетентно в градска среда и е приятен електрифициран автомобил за ежедневно придвижване, който е едновременно икономичен и достъпен. Моделът не е създаден да бъде най-вълнуващият автомобил на пътя, но предвид цената си, той предлага всичко необходимо за повечето шофьори.
Последвайте ни в Google News