Електрическите автомобили често се представят като път към по-евтин транспорт, но случаят тук не е такъв. Точно както в света на двигателите с вътрешно горене, Porsche се намира във високия ценови сегмент на пазара. Въпреки това, ако търсите един от най-добрите електрически автомобили, Taycan е изключително лесен за препоръчване. Като покупка на старо, цената му не е особено висока в сравнение с някои обикновени нови електромобили, които се предлагат за 80 000 – 100 000 лв. Porsche Taycan е разработен от самото начало като електрически модел и компанията е подходила прецизно към неговото създаване – и това си личи.
История
Taycan се появява през септември 2019 г. При премиерата са налични версиите Turbo и Turbo S с мощност 625 к.с., но в рамките на месец се присъединява и вариантът 4S с 490 к.с. Всички те са със задвижване на четирите колела. През март 2021 г. към гамата се включва и нов базов модел, продаван просто като Taycan, с мощност 380 к.с. и задно задвижване.
Два месеца по-късно Porsche представя Cross Turismo – версия на Taycan с каросерия тип хечбек (представена по-скоро като комби), която предлага същите опции за задвижване като седана, плюс вариант Taycan 4 с 380 к.с. През ноември 2021 г. се появява и Taycan GTS с 517 к.с.
По същото време е лансиран и Taycan Sport Turismo – по-ниска и спортна версия на Taycan Cross Turismo.
Най-мощният Taycan – Turbo GT със 789 к.с. – влиза в продажба през март 2024 г., а през ноември 2024 г. цялата моделна гама ще премине през фейслифт. Обновленията ще включват по-големи батерии, повече мощност, нови фарове и обновен интерфейс на инфоразвлекателната система, като към гамата ще се присъедини и базов модел със задвижване на четирите колела Taycan 4.
Цени
Пазарът на употребявани Taycan предлага богат избор. Версията 4S е най-разпространена, следвана от GTS, Turbo S и Turbo. Почти половината от предлаганите автомобили са от версиите Turismo.
Употребяван Porsche Taycan може да бъде закупен за по-малко от 70 000 лв., докато Porsche Taycan Cross Turismo на старо започва от малко над 100 000 лв.
Коя версия да изберем?
Нито един Taycan не страда от липса на динамика. Дори базовият модел развива 232 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди. Версията Turbo S достига 261 км/ч и се нуждае от едва 2.8 секунди за същото упражнение, докато моделът GTS е с максимална скорост 251 км/ч и ускорение за 3.5 секунди.
Всички модели Taycan разполагат с богато стандартно оборудване, включително отопляеми и електрически регулируеми предни седалки, матрични LED фарове, предни и задни сензори за паркиране с камера за заден ход, двузонов климатроник, амбиентно осветление в купето, безжично зареждане за смартфон и термопомпа за подобряване на пробега в студени дни.
Списъкът с опции е бил обширен, затова е добре да се провери с каква инфоразвлекателна система, ниво на оборудване, спирачки, джанти, цвят и седалки е конкретният автомобил.
Последвайте ни в Google News