Наръчник за употребяван Honda CR-V (Mk5, 2018-2023): добър универсален автомобил, но не е евтин

Заключение

Петото поколение на Honda CR-V беше заменено от шестата генерация през 2023 г., но това не бива да е причина за отказ от покупка, както ясно показват и нашите проучвания Driver Power.

Трябва да се признае, че CR-V Mk5 не е изгодна покупка, но това важи за всеки качествен автомобил на пазара на употребявани коли. Няма съмнение, че този кросоувър на Honda е чудесен универсален модел, с който се съжителства лесно благодарение на отличната му репутация за надеждност, просторния интериор и удобния за ползване дизайн на купето. Въпреки това, гамата от версии не е особено широка, а CR-V се намира в изключително конкурентен сегмент. Затова, макар да не бихме ви разубедили от модела на Honda, е препоръчително да изпробвате една или две алтернативи, за да сте сигурни, че купувате най-подходящия SUV за вашите нужди.

Изминаха почти три десетилетия от представянето на оригиналния Honda CR-V. Лансиран през 1995 г., той е първият SUV, разработен изцяло от Honda, и се е предлагал с опционален душ, монтиран в багажника, но само с бензинов двигател. Автомобилът се оказва изключително популярен и Honda надгражда този успех с изцяло новото поколение CR-V през 2001 г., което за първи път се предлага и с дизелов двигател.

Когато петото поколение на CR-V се появява през 2018 г., то вече е налично със седем места и хибридно задвижване. Mk5 обаче е заменен от по-голям модел през 2023 г., оставяйки по-малкия ZR-V да запълни нишата, освободена от отиващия си CR-V – автомобил, който все още има какво да предложи, въпреки възрастта си.

История

Петото поколение на CR-V влиза в продажба във Великобритания през ноември 2018 г. с избор от четири нива на оборудване, но само с един двигател: 1,5-литров бензинов турбо агрегат с мощност 170 к.с. Той се предлага с предно или с двойно задвижване, като второто може да бъде съчетано с ръчна или автоматична скоростна кутия. Всички автомобили с предно предаване са оборудвани с ръчна трансмисия.

В рамките на три месеца гамата е разширена с добавянето на 2,0-литров хибриден вариант. Той се предлага само с автоматична трансмисия, но купувачите отново имат избор между предно и двойно задвижване.

От ноември 2020 г. CR-V се предлага само в хибридния си вариант e:HEV. По същото време окачването на автомобила е пренастроено за подобряване на возията и управляемостта, а каросерията е подсилена.

Цени

Honda CR-V се среща в изобилие на пазара на употребявани автомобили, като приблизително четири пети от предлаганите екземпляри са хибридни версии, а останалата една пета са модели с 1,5-литров бензинов двигател.

Коя версия да изберем?

Хибридът не е толкова пъргав, колкото 1.5 Turbo, но потенциално е по-икономичен в зависимост от стила на шофиране. Ако шофирате предимно в градски условия с често спиране и потегляне, той вероятно ще намали разходите ви за гориво. Седемместните варианти са изключително редки, хибридите имат скромен капацитет на теглене, а три четвърти от всички CR-V са с двойно задвижване, което ги прави малко по-малко икономични от алтернативата с предно предаване.

Базовото ниво на оборудване S включва 17-инчови алуминиеви джанти (18-инчови при хибрида), автоматични LED фарове, климатична система и адаптивен круиз контрол. Ниво SE добавя автоматични чистачки, двузонов климатроник, предни и задни парктроници, камера за заден ход и навигация. Версията SR разполага с кожена тапицерия, отопляеми предни седалки и безключов достъп, докато EX предлага 19-инчови джанти (18-инчови при хибрида), панорамен стъклен покрив, отопление на волана и задните седалки, както и електрическо задвижване на задната врата.

Алтернативи на Honda CR-V

Огромната популярност на средноразмерните SUV автомобили означава, че повечето производители предлагат поне един такъв модел.

Сред основните конкуренти на CR-V се нареждат Ford Kuga, Mazda CX-5, Kia Sportage и Hyundai Tucson. Други кросоувъри, които също заслужават внимание, са Peugeot 3008, SEAT Ateca, Toyota RAV4 и Vauxhall Grandland.

Какво да търсите

Резервна гума

Хибридните версии на CR-V не могат да съхраняват малоразмерна резервна гума (освен ако не е поставена в багажника, което намалява товарния обем), затова са оборудвани с комплект за ремонт на гуми.

Седалки

Версиите с предно предаване, хибридните и някои от моделите със задвижване на всички колела са петместни. Моделът с 1,5-литров двигател и задвижване на четирите колела се е предлагал и със седем места, но тази конфигурация е рядкост.

Проблеми

Форумите за CR-V във Великобритания са много тихи, но някои собственици в САЩ съобщават за проблеми с климатичната система и за разреждане на двигателното масло с бензин при моделите с 1.5 Turbo двигател.

Теглене

Honda е предлагала два вида фабрично монтирани тегличи: сваляем и прибиращ се, като вторият не е бил наличен за хибридната версия.

Често срещани неизправности

Собствениците като цяло са много доволни от надеждността на автомобила. Все пак е добре да се обърне внимание на интериори, които са били подложени на интензивна употреба – било то от семейства или от любители на дейности на открито. Тъй като това е Honda, добре поддържаните екземпляри са в изобилие.

Интериор

В сравнение с по-ранните поколения на CR-V, петата генерация представлява значителна стъпка напред по отношение на качеството и дизайна на купето, като са използвани материали от по-висок клас. Нивото на комфорт също е високо, със страхотни седалки и предостатъчно място за петима. Седемместните варианти са доста тесни, но е малко вероятно да попаднете на такъв.

Багажното пространство при версията 1.5 Turbo е отлично – 561 литра (1 756 литра при сгънати седалки), но при хибридния модел то намалява до 497/1 697 литра.

Експлоатационни разходи

Всички версии на CR-V изискват обслужване на всеки 12 месеца или 20 000 км, независимо дали са оборудвани с 1,5-литровия турбо двигател или с 2,0-литровия хибрид. Няма голяма разлика в разходите за поддръжка през първите три години. След като автомобилът навърши четири години, обслужването се редува между малко и голямо.

Освен това спирачната течност трябва да се сменя на всеки три години, а охладителната течност – на всеки 10 години или 200 000 км. Ако закупите CR-V със задвижване на всички колела, ще трябва да предвидите разход за смяна на маслото на задния диференциал на всеки осем години. Всички двигатели на CR-V са с ангренажна верига, така че няма ремъци за смяна.

Сервизни акции

Повечето сервизни акции, издадени след появата на този модел, всъщност са насочени към по-стари поколения на CR-V, някои от които са произведени още през 2000 г.

В действителност от края на 2018 г. е издадена само една сервизна акция, която се отнася за този модел, и тя е от август 2020 г. Тя засяга някои автомобили CR-V, произведени преди март 2019 г., които са били оборудвани с дефектни горивни помпи на поточната линия. Това е можело да доведе до недостиг на гориво към двигателя, което от своя страна да причини загасване или трудно стартиране. Решението е било монтиране на нова горивна помпа.

Удовлетвореност на собствениците (Driver Power)

Петото поколение на CR-V се появи за последно в проучването Driver Power през 2021 г., заемайки впечатляващото седмо място. Най-добрите оценки включват класиране в топ пет за качество на интериора, системи за безопасност, двигател и трансмисия, видимост във всички посоки, пространство за краката на задните седалки и спирачки. Собствениците обаче не са били толкова впечатлени от високите експлоатационни разходи и някои елементи от дизайна на арматурното табло и превключвателите.

Преглед на Honda CR-V: Какво казахме ние

Извадки от нашия тест на Honda CR-V през юли 2022 г.

Значителен брой промени подобриха Honda CR-V и разшириха обхвата на неговите възможности.

Малко е вероятно моделът да спечели сърцата на купувачите, но в същото време дизайнът му не е отблъскващ.

В интериора има по-съществени промени и CR-V се възползва от позициониране в по-висок клас с подобрения в използваните материали и разположението на контролите. При избор на най-високото ниво на оборудване EX, купето е завършено с висококачествена кожа и дърво. Въпреки че някои от по-ниските секции все още използват по-непривлекателни пластмаси, цялостният ефект е приятен както за окото, така и на допир.

Разположението на арматурното табло е разумно и удобно, като високо разположената централна конзола поставя основните контроли близо до волана, включително скоростния лост. Това оставя много място под централната конзола и дава на водача усещане за контрол над автомобила. Стандартно се предлага дигитално приборно табло, което дава на водача множество опции за показване на необходимата информация, а като опция се предлага и head-up дисплей.

Навигация, стерео и инфоразвлекателна система

Друго полезно подобрение при новото поколение CR-V е обновеният екран на инфоразвлекателната система, който е със 7-инчов диагонал и е по-добре интегриран в таблото в сравнение с предишния модел. Самата система обаче понякога остава разочароваща, тъй като изпълнението на прости задачи може да се окаже трудно.

Това се компенсира от факта, че системата вече има въртящ се контролер за промяна на силата на звука и отделни бутони за климатичната система. Apple CarPlay и Android Auto са стандартни за нива на оборудване SE и по-високи. Вградената навигационна система Garmin в CR-V също е доста остаряла, с много опростени графики и понякога бавни реакции. Тя не отговаря на качеството на автомобила в други аспекти.

Практичност, комфорт и багажно пространство

Позицията на шофиране в петото поколение CR-V е един от най-добрите аспекти на интериора, с множество настройки на седалките и волана, съчетани с ясен изглед през предното стъкло. Гледката навън е добра и за пътниците на задните седалки. В купето има много места за съхранение, като централната конзола предлага гъвкаво пространство благодарение на възможността за плъзгане напред и назад.

Размер

CR-V е значително по-дълъг както от Volkswagen Tiguan, така и от Peugeot 3008, и съвсем малко по-къс от Land Rover Discovery Sport. Това го прави един от най-големите автомобили в сегмента и допринася за впечатляващото вътрешно пространство. В сравнение с тези автомобили, CR-V е по-висок и по-широк от всички, с изключение на Discovery Sport, което отново илюстрира впечатляващо ниво на ефективност на пространството.

Пространство за краката, главата и пътниците

Пътниците на първия и втория ред в CR-V се радват на отлично пространство за главата и краката. Ясно е, че е обърнато голямо внимание на максималния комфорт и пространство за пътниците. Например, трансмисионният тунел е направен възможно най-тънък, за да се гарантира минимално навлизане в пространството за краката на пътника на средното задно място. Трети ред седалки вече не се предлага при хибридния модел.

Багажник

Поради дизайна на последното поколение CR-V, багажникът е малко по-малък от този на предходния модел. Той все пак предлага значителните 497 литра, което е повече отколкото в Nissan Qashqai, но по-малко от Volkswagen Tiguan и Land Rover Discovery Sport. Електрическата задна врата е стандартна само за най-високото ниво на оборудване EX, но самият багажник има сравнително нисък товарен праг за SUV и широк отвор.

Сгъването на седалките също е лесно, с една каишка за третия ред и удобни лостове, разположени в багажника за втория ред. Дизайнът Magic Seat на Honda означава, че вторият ред се сгъва автоматично до напълно равен под.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации