Неофициален проект представя Toyota GR Camry с V8 двигател

Когато северноамериканското подразделение на Toyota започна да обявява моделите си за 2026 г., първият автомобил, който получи внимание, беше именно Toyota Camry. Това беше напълно логично, тъй като седанът е най-продаваната лека кола на марката в САЩ, докато премиерата на новото поколение на абсолютния бестселър RAV4 беше планирана за по-късен етап.

Седанът от среден клас, който вече се предлага единствено с хибридно задвижване и опция за задвижване на задните или на четирите колела, навлезе в модел 2026 г. с нов цвят Dark Cosmos и специална версия Nightshade Edition. Промените бяха умерени, но ефективни – формула, която работи, не се променя.

Виртуална трансформация с агресивен дизайн

В света на компютърно генерираните автомобилни проекти обаче винаги има място за повече. Именно там дигиталният творец от Великобритания, стоящ зад профила „avantedesigns_“, представи своята хипотетична визия за GR Camry модел 2027 г. – неофициален проект, който превръща семейния седан в автомобил със състезателно ДНК.

Дигиталният художник е придал на автомобила изцяло нов облик. Предницата е напълно преработена, с променени фарове, големи въздухозаборници в бронята и централна решетка, изработена от видим карбон. Цветът на каросерията е нов, като контрастира с множеството елементи от въглеродни влакна.

Профилът на седана също е сериозно променен. Автомобилът е по-нисък и по-широк благодарение на деликатно раздутите калници и новите аеродинамични прагове. Позицията му е подчертана от нови вдлъбнати джанти в черен цвят. Задната част разполага с интегриран спойлер тип „патешка опашка“, нова броня с дифузьор и отличителна изпускателна система с два крайни ауспуха и централен овален елемент, правещ препратка към GR Corolla.

Атмосферен V8 вместо хибридно задвижване

Според автора на проекта, подобен дизайн би се вписал отлично в актуалната гама на Toyota, позиционирайки се над Prius и Corolla. Като потенциални конкуренти са посочени модели като BMW M, Audi RS и Mercedes-AMG. Най-интересната част от концепцията обаче е предложението за задвижване – атмосферен V8 двигател. Предполага се, че това би могъл да бъде агрегатът 2UR-GSE, използван в състезателните GR Supra GT300 и GR Supra от шампионата Supercars от 2026 г.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации