Никой не си купува Tesla, за да гледа реклами, но ето че и това се случи

Преди по-малко от две години Tesla премахна приложението Disney+ след критики на Мъск към главния изпълнителен директор на Disney, Боб Айгър. Явно обаче нещата се променят.

Tesla беше сред пионерите в софтуерните актуализации по въздуха, които въвеждаха нови функции, без собствениците да посещават сервиз. Този ход отличи марката и позиционира автомобилите ѝ като технологични продукти, способни да се развиват дълго след като са напуснали завода.

Разбира се, прогресът винаги има и своята обратна страна, а последната актуализация на Tesla не прави изключение.

Tesla срещу Disney

Този път софтуерната актуализация беше приета с разочарование от много собственици, тъй като на практика представлява реклама на предстоящия филм „Трон: Арес“. Добре дошли в бъдещето, където автомобилът може да служи и като мобилен билборд.

Актуализацията променя визуализациите на централния дисплей в Model 3, Model Y и Cybertruck. Обикновено там се показва изображение на самия автомобил, но след инсталацията то е заменено с мотоциклет от вселената на „Трон“, подобен на тези от филма.

Собствениците могат да активират новите анимации от менюто Toybox. Трябва да се признае, че мотоциклетът изглежда доста атрактивно, особено с червената светлинна следа, която оставя след себе си.

Въпреки това подобен ход изглежда донякъде като акт на отчаяние от страна на компанията. Той повдига и въпроса дали Disney плаща на Tesla, за да промотира толкова видимо своя блокбъстър в автомобилите на клиентите.

Шефът на Tesla, Илон Мъск, имаше обтегнати отношения с Disney през последните години. В края на 2023 г. той разкритикува решението на Disney да спре рекламата в социалната мрежа X, след като Мъск подкрепи антисемитска публикация. Той също така призова за уволнението на главния изпълнителен директор на Disney, Боб Айгър, а малко след това Tesla премахна приложението Disney+ от своята инфоразвлекателна система.

Очевидно отношенията между Tesla и Disney са се подобрили, в противен случай тази колаборация не би била възможна.

Ако някой беше попитал Мъск в края на 2023 г. дали автомобилите на Tesla някога ще промотират филм на Disney, той вероятно би отхвърлил идеята със смях. А ето, че днес сме свидетели как световете на Силициевата долина и Холивуд се сблъскват отново – този път на таблото на автомобила.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации