Сервизната акция засяга модели от 2025 г. и 2026 г. Засега е известно, че изтеглянето обхваща нивата на оборудване SL и Platinum за Murano, както и SL, Platinum, PRO 4X и Platinum Reserve за Armada. Към момента в документацията не се посочват конкретни версии на луксозния Infiniti QX80.
Какъв е проблемът?
При стартиране на автомобила софтуерен проблем в инфоразвлекателната система може да активира енергоспестяващ режим. В такъв случай дисплеят спира да функционира, което води до празен екран при включване на задна предавка. Това означава, че засегнатите автомобили не отговарят на федералните изисквания в САЩ за видимост назад при леките превозни средства.
Като доставчик на контролерите за аудио-визуалната и навигационната система е посочена компанията Bosch. От Nissan Северна Америка съобщават за 16 различни номера на части, свързани с проблема. Разследването по случая е започнало през февруари 2025 г., след като е получен сигнал за празен екран при подаден контакт. Инфоразвлекателната система е била иззета за анализ, при който доставчикът е открил софтуерния дефект. Към момента Nissan разполага с информация за най-малко 631 гаранционни претенции, свързани с този проблем.
На 12 декември 2025 г. дилърите са били уведомени да препрограмират безплатно контролера на системата през USB порт. За автомобилите, които поддържат актуализации по въздуха (OTA), беше планирано софтуерът да бъде обновен дистанционно през първото тримесечие на 2026 г. Писмата до собствениците на засегнатите автомобили трябваше да бъдат изпратени не по-късно от 9 януари 2026 г.
Технически характеристики на част от моделите
Четвъртото поколение на Murano, модел 2025 г., се произвежда в завода в Смирна, Тенеси. Кросоувърът се предлага със задвижване на предните или на всички колела, в комбинация с най-големия двигател от серията KR – KR20DDET. Това е VC-Turbo двигател, чиято степен на сгъстяване се променя автоматично чрез специален механизъм, за да се извлече повече енергия от горивото или да се подобри динамиката.
Промяната на степента на сгъстяване става чрез регулиране на горната мъртва точка на буталата. Преминаването от динамичен режим (8,0:1) към икономичен (14,0:1) отнема около 1,5 секунди, а физическото изместване на буталата е приблизително 6,0 милиметра. При ниска степен на сгъстяване двигателят може да работи с налягане на турбокомпресора до 1,6 бара.
Моделите Armada и QX80 са оборудвани с V6 двигател с два турбокомпресора и деветстепенна автоматична трансмисия, проектирана за надлъжно разположени двигатели. Това осигурява динамика, характерна за автомобили със задно предаване. Мощността при Armada достига до 425 к.с., докато при модела на Infiniti тя е 450 к.с.
Последвайте ни в Google News