Nissan: Leaf със задвижване на четирите колела е възможен, но не е сигурно дали е нужен

Модел 2026 г. на Nissan Leaf ще се появи при дилърите в САЩ с изцяло нов дизайн, вдъхновен от кросоувърите. Въпреки това на автомобила ще липсва една ключова характеристика, която много кросоувъри предлагат: задвижване на четирите колела.

Това не е голяма изненада, но буди известно любопитство, тъй като Nissan са направили редица подобрения, насочени към по-добро изживяване за собствениците в по-студен климат.

Сред промените е усъвършенствана система за управление на температурата, която улавя остатъчната топлина от двигателя и бордовото зарядно устройство, за да затопля батерията. Това повишава енергийната ефективност и осигурява по-предвидимо представяне при зареждане.

Подобренията за студен климат не спират дотук, тъй като нивата на оборудване SV+ и Platinum+ разполагат с термопомпа. Тези версии предлагат и специален нагревател за батерията, който струва 300 долара и допълнително подобрява ефективността на зареждане през зимата.

Къде е задвижването на четирите колела?

Предвид дизайна, вдъхновен от кросоувърите, и фокуса върху представянето в студено време, беше зададен въпрос към представители на Nissan за възможността за вариант със задвижване на четирите колела в бъдеще. Те отговориха, че такава опция не е била обмисляна първоначално, тъй като Leaf е позициониран като достъпен електрически автомобил.

Тази стратегия не е необичайна в сегмента. Основни конкуренти като Hyundai Kona Electric и Kia Niro EV също разчитат единствено на предно предаване, така че Nissan не изостава от пазарните тенденции.

Въпреки това възможността за AWD не е напълно изключена. Представители на Nissan намекнаха, че задвижване на четирите колела може да се появи в бъдеще. Това не би било твърде шокиращо, тъй като Leaf е базиран на същата платформа CMF-EV като модела Ariya, който вече предлага AWD.

От друга страна, Leaf със задвижване на четирите колела може да не е толкова логично решение, колкото изглежда. От компанията посочиха, че повечето продажби на електрически автомобили са съсредоточени в по-топлите региони на САЩ (т.нар. „Слънчев пояс“), където сцеплението върху сняг и лед не е основен приоритет.

Ariya не е отписан

Освен това представителите на компанията отбелязаха, че проектът Ariya „не е приключил, а е на пауза“. Това предполага, че съобщенията за неговото спиране са били преувеличени и моделът потенциално може да се завърне след прекъсване.

Въпреки това, както говорител на Nissan обясни по-рано, все още не е взето окончателно решение. От компанията заявиха, че продължават да следят пазарната среда и ще реагират спрямо нея, за да са сигурни, че отговарят на потребителското търсене с правилната гама от електрически продукти.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации