Със своя елегантен и изчистен дизайн и пробег от над 180 км изцяло на ток, преди бензиновият му двигател да се включи, новият Nissan N6 може би наистина е трябвало да бъде следващото поколение на Maxima.
Докато в САЩ японският производител Nissan се бори с остаряваща моделна гама и имидж, свързан по-скоро с високорисково финансиране, отколкото с надеждност или спортен дух, на отвъдoкеанските пазари компанията бележи успех след успех. Последният пример е plug-in седанът N6, който притежава точно онзи стил в началния клас, който би могъл да промени съдбата на марката и в Америка.
Дизайн и размери
Разработен от съвместното предприятие Dongfeng Nissan в Китай, новият N6 е по-компактен от добре приетия електрически модел N7. С дължина от приблизително 483 см, Nissan N6 се доближава до размерите на последното поколение Maxima (около 490 см), чието производство беше прекратено през 2023 г. Подобно на него, версията с най-високо ниво на оборудване предлага модерни, почти луксозни елементи като меки, подобни на кожа повърхности, LED амбиентно осветление и седалки с множество електрически настройки.
От Nissan заявяват, че екстериорният дизайн на N6 се отличава с характерната V-Motion решетка и изразителни LED светлини отпред и отзад. Според компанията, острите линии на автомобила му придават „уверено и динамично присъствие“.
Задвижване с удължен пробег
Пътниците в N6 се придвижват единствено с помощта на електрическия мотор на автомобила с мощност 208 к.с. Той е достатъчно ефективен, за да осигури пробег от около 180 км с едно пълно зареждане на LFP батерията с капацитет 21,1 кВч. След изчерпване на заряда, 1,5-литров бензинов двигател се включва в ролята на високоефективен генератор, за да захрани електромотора и да продължи движението.
Пазарен потенциал
Всичко това звучи добре, но става още по-впечатляващо, когато се вземе предвид цената на автомобила в Китай. Базовата версия Nissan N6 180 Pro стартира от 106 900 юана, което се равнява на около 15 000 щатски долара. Дори с почти двойно увеличение на цената до 29 990 долара за пазара в САЩ, N6 има потенциала да се превърне в огромен хит. Предвид готовността на Канада да даде шанс на китайските автомобилни производители, е възможно скоро да разберем дали този потенциал ще бъде реализиран.
Последвайте ни в Google News